شنبه 14 مهر 1403 - 09:54

کد خبر 652026

شنبه 14 مهر 1403 - 07:42:06


ثبت دو زلزله با بزرگای ۴ و ۴.۲ در نایبند خراسان جنوبی


ایسنا/در هفته گذشته بجنورد استان خراسان شمالی با زلزله ۳.۵ لرزید، ضمن آنکه نایبند استان خراسان جنوبی نیز دو زلزله به بزرگای ۴ و ۴.۲ را تجربه کرد.

در هفته گذشته فوج لرزه‌های بجنورد استان خراسان شمالی ادامه داشت و زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ را تجربه کرد، همچنین در بهبهان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ به ثبت رسید.
نایبند استان خراسان جنوبی نیز با زمینلرزه‌هایی به بزرگای ۴ و ۴.۲ لرزید.
جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:
شنبه ۷ مهر
در هویزه استان خوزستان زلزله ۲.۸، در اردکان استان فارس زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۶ و در فیروزآباد اردبیل زلزله ۲.۹ رخ داد.
یکشنبه ۸ مهر
در رابر استان کرمان زلزله ۲.۵، در خشت استان فارس زلزله ۲.۷ و در بالاده استان فارس زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.
دوشنبه ۹ مهر
در دوزه استان فارس زلزله ۲.۶ و در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ گزارش شد.
بجنورد استان خراسان شمالی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری بجنورد، ۲۲ کیلومتری حصارگرمخان و ۳۶ کیلومتری اسفراین این استان بوده است.
سه‌شنبه ۱۰ مهر
در بهبهان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۱ کیلومتری بهبهان و ۳۴ کیلومتری سردشت این استان و ۲۹ کیلومتری دهدشت استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است.
چهارشنبه ۱۱ مهر
نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری نصرت‌آباد، ۱۰۷ کیلومتری زاهدان و ۱۱۵ کیلومتری سرجنگل این استان گزارش شد.
در سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۵ کیلومتری زمین رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۸ کیلومتری سیرچ، ۲۹ کیلومتری شهداد و ۳۵ کیلومتری کرمان بوده است.
پنج‌شنبه ۱۲ مهر
نایبند استان خراسان جنوبی زمینلرزه ای به بزرگای ۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۳۸ کیلومتری نایبند و ۱۴۳ کیلومتری نهبدان این استان و ۱۴۴ کیلومتری شهداد استان کرمان گزارش شد.
در ساغند استان یزد زلزله ۲.۵، در بالاده استان فارس زلزله ۲.۷، در گتوند خوزستان زلزله ۲.۹ و در ریوش استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ رخ داد.
جمعه ۱۳ مهر
در سامن استان همدان زلزله ۲.۵، در شهداد استان کرمان دو زلزله ۲.۵ و ۲.۷ و در سلطان آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ رخ داد.
نایبند استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۸ کیلومتری زمین لرزید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط