شنبه 14 مهر 1403 - 14:41

کد خبر 652325

شنبه 14 مهر 1403 - 13:25:00


پیشرفت خط انتقال گاز چلوند به اردبیل از ۷۰ درصد گذشت


ایرنا/ مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: میزان پیشرفت فیزیکی خط دوم گازرسانی به این استان، موسوم به چلوند - اردبیل بیش از ۷۰ درصد است و با تکمیل این پروژه، علاوه بر رفع افت فشار شبکه توزیع، نیاز بخش مهمی از صنایع و گلخانه‌ها برطرف خواهد شد.

سیدسعیدسید متین، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: استان اردبیل به واسطه قرار گرفتن در انتهای خطوط انتقال گاز طبیعی، همواره در فصول سرد سال با معضل افت فشار و قطعی گاز در مناطق شمالی روبه‌رو بود، که با همت دولتمردان خط دوم انتقال گاز چلوند - اردبیل تصویب شد و در حال اجراست.
وی با اشاره به نیازمندی‌ها و افزایش مصرف گاز در استان به لحاظ توسعه صنعتی و اقتصادی، افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب مصرف داریم و با بهره‌برداری از خط دوم گاز طبیعی چلوند به اردبیل، ظرفیت گازرسانی به بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب در روز ارتقا خواهد یافت و جوابگوی سال‌های آتی و ضامن توسعه پایدار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ادامه داد: خط انتقال گاز تقویتی شمال استان در چهار فاز تعریف شده که فاز اول آن از سه‌راهی نیروگاه اردبیل تا گرمی به طول ۷۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم نیز از حد فاصل پارس‌آباد تا شهرک گلخانه‌ای به طول ۲۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی در حال اجراست.
سیدمتین نقش کمیته تخصصی ایمنی و آتش نشانی را در بازطراحی پارامترهای کنترل مخاطرات ایمنی و زیست محیطی و ارتقای ضریب ایمنی پروژه‌های اجرایی بسیار تاثیرگذار عنوان و بر تأمین ایمنی و بهداشت کارکنان و محیط کار و شناسایی و پیشگیری از عوامل خطرساز برای کاهش آمار حوادث صنعت نفت و گاز تاکید کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط