شنبه 14 مهر 1403 - 16:46

کد خبر 652684

شنبه 14 مهر 1403 - 14:45:00


برکه ‌فاضلاب‌ «ملاشیه» اهواز، به پارک تبدیل می‌شود


ایسنا/ مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز از برنامه‌ریزی برای اجرای یک طرح محیط زیستی در ملاشیه خبر داد. 

سید نورالله موسوی، مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی برای ۶۲ محله هدف در طرح بازآفرینی شهری اهواز اظهار کرد: یکی از محله‌های هدف طرح بازآفرینی شهری اهواز، محله ملاشیه است و بنا بر آن در برنامه داریم یک طرح محیط زیستی در این محله اجرا شود. یکی از چالش‌های این محله، معضل محیط زیستی پساب‌ها و فاضلاب‌های خانگی است که در قطعه زمین بزرگی در محله انباشت می‌شود و معضلات محیط زیستی بسیاری ایجاد کرده است.

وی افزود: در این خصوص با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های دیگر، مطالعاتی برای تبدیل پساب به آب قابل استفاده برای آبیاری فضای سبز آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: با انجام معطالعات، محل جمع‌آوری پساب در محله ملاشیه که به برکه بزرگی تبدیل شده است با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان و دیگر دستگاه‌ها به تفرجگاه و پارک برای اهالی تبدیل می‌شود.

موسوی عنوان کرد: مطالعات دقیق این طرح در حال انجام است و تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود، سپس مذاکرات برای واگذاری زمین از اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان انجام می‌شود و اکنون نیز موافقت‌های اولیه دریافت شده است. سپس ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب و طراحی و اجرای پارک انجام می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط