شنبه 14 مهر 1403 - 18:59

کد خبر 652865

شنبه 14 مهر 1403 - 17:30:00


سودان: ما خواهان صلح هستیم اما نه به شیوه آمریکا


تسنیم/ یک مقام بلندپایه دولت سودان گفت: ما خواهان برقراری صلح و ثبات در کشور هستیم اما نه به شیوه نماینده ویژه آمریکا در امور سودان.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام بلندپایه دولت سودان گفت:دولت و مردم سودان خواهان برقراری صلح و ثبات در کشورشان امروز قبل از فرا رسیدن فردا هستند اما نه به شیوه عجولانه و پرمدعای نماینده ویژه آمریکا در امور سودان چراکه این شیوه هیچ کمکی به صلح نمی‌کند.

« تام پریلو» نماینده ویژه آمریکا در امور سودان چهارشنبه هفته گذشته در جریان دیدار با شماری از نمایندگان جامعه مدنی سودان در نایروبی ( پایتخت کنیا) گفت: گام جدیدی در پایان دادن به درگیری‌های نظامی در سودان طی روزهای آینده برداشته خواهد شد و طی آن راه‌های ارتباطی با اتحادیه آفریقا گشوده می‌شود تا مقدمات تجهیز نیروها برای حفاظت از غیرنظامیان در سودان فراهم شود.

وی زمان مشخصی را برای اجرایی شدن این برنامه مشخص نکرد.

این مقام دولتی انتظار داشت که نماینده ویژه آمریکا در امور سودان تما‌س‌هایش را با اتحادیه آفریقا برای استقرار نیروهای حافظ صلح در سودان تکذیب کند، اظهار داشت: ممکن است نماینده ویژه آمریکا درباره موضوع‌هایی صحبت کرده باشد که قابل انتشار نیست اما دولت سودان منتظر تائید یا تکذیب است و اکنون این موضوع درحال بررسی است.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، پریلو در دیدار با نمایندگان جامعه مدنی سودان با انتقاد از ارتش این کشور گفت: ارتش درخصوص عدم بازگشت یک نظام دموکراتیک و مدنی افراطی تر شده و آشکار است که تلاش می کند بار دیگر دیکتاتوری بر سودان حاکم شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط