شنبه 14 مهر 1403 - 14:42

کد خبر 652350

شنبه 14 مهر 1403 - 11:03:42


بندر دیر با مشارکت سرمایه‌گذاران قطری توسعه می‌یابد


صدا و سیما/ فرماندار شهرستان دیر از نهایی شدن طرح توسعه بندر دیر در سفر رئیس جمهور به کشور قطر خبر داد و گفت: به‌زودی این طرح با مشارکت و سرمایه‌گذاری قطری‌ها اجرا می‌شود.

یونس باربرز، فرماندار شهرستان دیر اظهار کرد: طرح بزرگ توسعه بندر تجاری دیر در جنوب استان بوشهر از مدت‌ها قبل در رایزنی با سرمایه‌گذاران قطری و تلاش استاندار بوشهر مورد توجه قرار گرفت و در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور قطر امضا و نهایی شد.
وی افزود: با اجرای این طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی، تحول اساسی در اقتصاد و رونق صادرات و واردات در استان بوشهر به‌ویژه بندر دیر ایجاد می‌شود.
فرماندار دیر اظهار داشت: به‌دلیل نزدیکی بندر دیر با بندر «الرویس» قطر و تعاملات اقتصادی دیرینه بین استان بوشهر و این کشور، امروز تمایل و ضرورت در گسترش روابط اقتصادی در این منطقه نه فقط از سوی ما بلکه از ناحیه آنها هم به شدت احساس می‌شود.
وی با بیان این‌که قطری‌ها در ساحل خلیج‌فارس، بندر دیر را بیشتر از همه جا می‌شناسند و به آن علاقمند هستند، بیان کرد: توسعه تعاملات اقتصادی بین دیر و قطر اهمیت دارد که یکی از اقدامات، توسعه این بندر است.
باربرز تصریح کرد: اجرای این سند و طرح در بندر دیر یکی از آرزو‌های دیرینه ما و مردم شهرستان دیر بوده که می‌تواند در اقتصاد استان بوشهر تحول مهمی ایجاد کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط