شنبه 14 مهر 1403 - 14:39

کد خبر 652518

شنبه 14 مهر 1403 - 15:00:00


جشنواره روز ملی روستا و عشایر در فهرج برگزار می‌شود


ایرنا/ رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فهرج از برگزاری جشنواره روز ملی روستا و عشایر با هدف حفاظت از مناظر طبیعی ثبت ملی این شهرستان خبر داد.

حمید وحیدزاده، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فهرج اظهار کرد: همزمان با ۱۵ مهر، روز ملی روستا و عشایر، جشنواره‌ای با همین عنوان در روستای سکهور بخش نگین کویر، شهرستان فهرج برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی روستایی و عشایری، اجرای بازی‌های بومی و محلی، پخت غذاهای سنتی و اجرای برنامه‌های مفرح فرهنگی و هنری از برنامه‌های این جشنواره است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فهرج بیان کرد: شعار این جشنواره حفاظت از جنگل‌های نبکا فهرج به عنوان اثر ثبت ملی و داشته‌های محیط زیستی و حراست از مناظر طبیعی ثبت ملی این شهرستان از اهداف تعریف شده جشنواره روز ملی روستا و عشایر است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری اداره‌کل امور روستایی استانداری، امور عشایری استان، فرمانداری، بخشداری، اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی شهرستان فهرج برگزار می‌شود تا در کنار تحقق فرهنگ‌سازی حفاظت از آثار طبیعی و محیط زیست نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط