یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 10:59

کد خبر 653456

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 08:49:15


زنگ خطر در سپاهان دوباره به صدا درآمد


ورزش 3/مصاحبه دو دقیقه‌ای محمد دانشگر پس از پیروزی سپاهان مقابل استقلال خوزستان در اهواز سرشار از ابهام و نکات سربسته بود.
  ماجرای پیشنهاد باشگاه کلبا امارات برای جذب محمد دانشگر یکی از حواشی هفته‌های اخیر سپاهان را تشکیل شکل داده است. در حالی که مدیران باشگاه اصفهانی و مورایس درگیر حواشی ریز و درشتی نظیر افزایش سقف بودجه، تعیین سرنوشت سیاوش یزدانی، جذب بازیکنان جدید و مواردی ایجاد شده بودند.
ابتدا این مورایس بود که با انتشار دو استوری و تاکید بر این نکته که مشکلی با جدایی محمد دانشگر ندارد و نمی‌خواهد به زور او را در اردوی تیم نگه دارد، به موضوع پیشنهاد خارجی مدافع برازجانی تیمش پرداخت و در حالی که مدیران باشگاه سپاهان قول صدور رضایت‌نامه دانشگر را به او پس از مصاف با الوحدات در اردن داده بودند، شکست در این مسابقه سبب شد که از تصمیم خود منصرف شوند و دانشگر را به نقطه جوش برسانند.


 استوری ژوزه مورایس که در آن تاکید می‌کند مشکلی با جدایی دانشگر ندارد و اگر او مایل به جدایی است باشگاه باید به خواسته او احترام بگذارد.
پس از این اتفاقات بود که محمد دانشگر با انتشار یک استوری تند از تصمیم خود برای رفتن به امارات و تجربه یک چالش جدید حرف زد و حاشیه بزرگی را برای سپاهان به وجود آورد؛ حاشیه‌ای که محبوبیت این بازیکن متعصب را نیز نزد هواداران سپاهان تحت تاثیر قرار داد و آنها در صفحات مجازی از مدیران باشگاه خواستند که حتی اگر این بازیکن تا پایان فصل روی سکو نشست هم اجازه جدایی به او ندهند‌. 


 استوری دانشگر پس از مسابقه برابر الوحدات که در آن چندین مرتبه تاکید بر جدایی کرده است.
پس از این ماجراها دانشگر در چند مسابقه دور از یازده بازیکن اصلی بود؛ تا اینکه در مصاف با استقلال تاجیکستان بار دیگر در ترکیب اصلی وارد میدان شد و پیروزی چهارگله به علاوه ثبت کلین‌شیت باعث شد در مصاف با استقلال خوزستان هم حضور ثابت او تکرار شود.
در این شرایط بود که محمد دانشگر در میکسدزون ورزشگاه غدیر اهواز مقابل خبرنگاران ایستاد و پس از صحبت کوتاهی که درباره پیروزی و بازگشت سپاهان به صدر جدول داشت به یک باره جملات عجیبی را بر زبان آورد و گفت: «خدا را شکر سه امتیاز را گرفتیم، ولی خیلی مشکلات داریم. نمی‌خواهم درباره مشکلات حرف بزنم. چون به ممد آقا کریمی قول دادم درباره مشکلات حرف نزنم. امیدوارم مشکلات برطرف شود، چون اگر اینطور نشود، تیم به مشکل می‌خورد.»
دانشگر حرف‌های مبهمش را در واکنش به این سوال که مشکلات مالی است یا خیر، اینطور ادامه داد: «قول دادم صحبتی نکنم. ممد آقا کریمی کاپیتان است و به احترام کاپیتان تیم صحبت نمی‌کنم. به او قول داده‌ام.»
سپاهان فصل گذشته در شرایطی که جدی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر بود، به یک باره پس از ماجراهای مربوط به سقف قرارداد و افشای مبلغ قرارداد برخی ستاره‌های تیم دچار فروپاشی درونی شد و مورایس هم نتوانست با اقدامات خود شرایط را به حالت نرمال برگرداند؛ حواشی و اتفاقاتی که در نهایت منجر به ناکامی طلایی پوشان فوتبال ایران در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شد.
حالا در شرایطی که سپاهان بار دیگر فصل جدید را با قدرت آغاز کرده و صدر نشین لیگ برتر است و در آسیا هم شرایط امیدوار کننده‌ای دارد، مصاحبه دانشگر اردوی این تیم را در شبی که سپاهان موفق شد صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرد، تحت تاثیر قرار داده و این نگرانی را میان هواداران اصفهانی بوجود آورده که اتفاقات فصل گذشته به شکلی دیگر در تیم محبوبشان تکرار شود و حسرت قهرمانی در لیگ برتر برای آنها از یک دهه عبور کند. این در شرایطی است که دانشگر با باشگاه قرارداد دارد و به صورت طبیعی کمتر دیده می‌شود بازیکن تحت قرارداد به این شکل باشگاه را برای صدور رضایت‌نامه تحت فشار قرار بدهد!
در این بین آنچه مسلم است اینکه محمد دانشگر همچنان خواهان جدایی است. او البته آنطور که خودش گفت به دلیل قولی که به محمد کریمی کاپیتان تیم داده از صحبت درباره جزئیات خودداری کرد، اما اگر مدیران باشگاه کادر فنی و دانشگاه نتوانند از مشکلاتی که دانشگر به صورت کاملا مبهم به آنها اشاره کرد عبور کنند، هیچ بعید نیست که حواشی خردکننده فصل گذشته برای آنها به زودی تکرار شود و از جمع مدعیان قهرمانی در جام‌های مختلف خارج شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط