یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 13:59

کد خبر 653603

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 10:16:35


جزئیات آزادسازی اراضی ملی در لاریجان آمل


ایرنا/ مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل اقدام به قلع و قمع ۲ دستگاه بنای نیمه ساز غیرمجاز و آزادسازی ۲ هکتار از اراضی ملی در روستای گلاز لهر بخش لاریجان کردند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد که مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آمل و سرجنگلبانی لاریجان در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، اقدام به قلع و قمع بناهای احداثی غیرمجاز و رفع تصرف از اراضی ملی در روستای گلاز لهر بخش لاریجان کردند.

مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، در اجرای قانون ۲ دستگاه بنای نیمه ساز احداثی غیرمجاز در اراضی ملی را قلع و قمع کردند.

همچنین با جمع آوری آثار تصرف، مجموعا ۲ هکتار از اراضی ملی، از دست متصرفین غیرقانونی خارج و توسط مأمورین اداره منابع طبیعی آزاد شد.

براساس این گزارش در جریان خلع ید و آزادسازی اراضی ملی که معاون و فرمانده یگان حفاظت و کارشناسان مهندسی و ممیزی اداره منابع طبیعی شهرستان آمل و سرپرست سرجنگلبانی لاریجان نیز حضور داشتند، پنج نقطه از اراضی ملی در روستای گلاز لهر که بصورت غیرقانونی توسط اشخاص تصرف شده بود، آزاد و به بیت المال بازگشت.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط