یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 12:47

کد خبر 653615

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 10:22:48


سم‌پاشی ۴۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در خراسان شمالی


ایسنا/ رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال، بیش از ۱۷ هزار منهول و حدود ۴۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در خراسان شمالی سم پاشی شد.

رضا عطایی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: در شبکه‌های جمع آوری و انتقال فاضلاب با توجه به ماهیت وجود محیط مرطوب و مواد آلی، محیط مناسبی جهت رشد انوع سوسک، سوسری‌ها و حشرات موذی است که با هدف امحای این حشرات موذی و افزایش سطح بهداشت عمومی و رضایت شهروندان، عملیات سم‌پاشی منهول‌های فاضلاب از طریق سموم مناسب توسط دستگاه‌های مه پاش که سبب تزریق سم بصورت فوم و گرم شده به داخل شبکه ها، انجام می‌شود.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷۰۰۰ منهول و حدود ۴۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در استان خراسان شمالی سم پاشی شد.

وی ادامه داد: طول خطوط اصلی و فرعی شبکه جمع آوری فاضلاب در استان حدود ۶۰۰ کیلومتر است و حدود ۱۰۰هزار مشترک فاضلاب در چهار شهر بجنورد، اسفراین، آشخانه و شیروان تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از شهروندان خواست از ریختن زباله، نخاله‌های ساختمانی و ضایعات به داخل منهول‌های فاضلاب جدا خودداری نمایند و هرگونه شکستگی، گرفتگی یا پس زدگی فاضلاب را به سامانه ۱۲۲ دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط