یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 16:00

کد خبر 653722

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:32:59


نصرتی: داور کل زحمات تیم را به باد داد


ورزش 3/محمد نصرتی، سرمربی مس سونگون اعتقاد دارد تیمش با اشتباه داوری از کسب امتیاز مقابل پیکان بازمانده است.

محمد نصرتی پیشکسوت تراکتور و پرسپولیس که فصل پیش در کادرفنی تراکتور حضور داشت، امسال در قامت سرمربی مس سونگون در لیگ یک فعالیت می‌کند. او طی ۵ بازی پنج امتیاز گرفته و هفته جنجالی‌ای را در روز شکست یک بر صفر مقابل پیکان تجربه کرد. نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص شرایط تیمش صحبت کرد.
محمد نصرتی سرمربی مس سونگون، درباره بازی پیکان و شرایط تیمش گفت: بازی خوبی بود و ما خیلی خوب تیم حریف را انالیز کرده بودیم‌ به نظرم با اختلاف پرمهره‌ترین تیم لیگ یک هستند و غالب تیم‌شان بازیکنان لیگ برتری هستند و بازیکنانی هم که امسال جذب کرده‌اند بازیکنان قدرتی و خوبی هستند. ما تیم حریف را انالیز کرده بودیم و در نیمه اول یک موقعیت به آن‌ها دادیم و خودمان هم موقعیت داشتیم. بازی پایاپای بود و هم ما و هم آن‌ها موقعیت داشتیم. کیفیت چمن انقلاب خیلی مساعد نبود. ما تیمی هستیم که روی زمین بازی می‌کنیم و الان هم یکی از بهترین خط حمله لیگ یک را ما داریم. به نظرم در این فوتبال واقعا گل زدن سخت است و گل نخوردن راحت است، می‌توانید دفاع کنید و بزنید زیر توپ ولی برنامه ریختن برای گل زدن کار سختی است و مهم‌ترین رکن آن چمن خوب است. ما در تبریز چمن‌های خوبی داریم و می‌توانیم در زمین بازی کنیم و موقعیت اجرا کنیم ولی زمین انقلاب خیلی خوب نبود و نمی‌خواهم زیاد درمورد آن صحبت کنم. بازی پایامای بود تا اینکه آن‌ها روی اشتباه فردی خودمان پنالتی به دست آوردند و پنالتی را گل کردند. ما یک ربع، بیست دقیقه آخر با وقت اضافه ان‌ها را واقعا و شدیدا تحت فشار گذاشتیم. موقعیت ایجاد کردیم و گل هم زدیم ولی کمک داور با یک پرچم اشتباه باعث شد تمام زحمات ما خراب شود
او درباره این گل مردود شده‌شان به علت آفساید در دقایق پایانی بازی پیکان عنوان کرد: ما هفته پیش هم در تمرینات کار کردیم و به تیم آریو اسلامشهر گل‌های خوبی زدیم. این بازی و این گل هم خیلی قشنگ بود. سوای گل ما در یک ربع آخر واقعا پیکان را تحت فشار شدید گذاشته بودیم. گل هم زدیم و کمک داور به اشتباه کل را مردود اعلام کرد. زحمات بچه‌ها حیف شد.
نصرتی درباره امکان استفاده از VAR در لیگ یک گفت: VARدر لیگ برتر هم برای استقلال و پرسپولیس و چند بازی دیگر استفاده می‌شود و من بعید می‌دانم VAR به این زودی در لیگ یک بیاید. اولا من سال‌ها پیش هم گفتم که اول باید استادیوم‌ها استاندارد باشد و جایگاه دوربین تعبیه بشود چون اگر جایگاه دوربین نباشد با چه دوربینی می‌خواهند فیلم برداری کنند؟ با دوربین تلوزیون که نمی‌شود. باید جایگاه درست کنند که بتوانند از طریق آن کمترین خطای ممکن را داشته باشند.
او راجع به ضایع شدن حق تیمش اینطور صحبت کرد: چون روی کاغذ اسم تیم ما مس سونگون است و یک تیم نوپایی در فوتبال است و مثل فوتسال‌مان با قدمت نیست همه فکر می‌کنند ما به صرف حضور در لیگ یک در این مسابقات شرکت می‌کنیم ولی صادقانه اینگونه نیست. باشگاه هزینه می‌کند و بازیکنان وقت می‌گذارند ما مربین وقت می‌گذاریم و تیم‌های حریف را آنالیز می‌کنیم، تمرین می‌کنیم، از وقت و زندگی و خانواده می‌زنیم که حاصل زحمات‌مان را ببریم. وقتی داورها با یک پرچم و سوت اشتباه تمام این‌ها را برباد می‌دهند، حق‌الناس است و یک جورهایی بی ‌انصافی و بی‌عدالتی است و نباید باشد. من به اقای دانیال مرادی، رئیس کمیته داوران پیش از شروع مسابقه به وسیله یکی از دوستان انتقال دادم که ما یک تیم نوپایی هستیم که داریم وقت و انرژی می‌گذاریم و دوست داریم پیشرفت کنیم در این فوتبال، ما صرف حضور اینجا نیستیم شاید قدمت‌مان کم باشد ولی داریم وقت و انرژی می‌گذاریم و خواهشم این است داورهایی که انتخاب می‌کنید بتوانند خوب قضاوت بکنند و کمترین اشتباه را داشته باشند. نوش دارو بعد از مرگ سهراب چه فایده‌ای دارد؟ الان اعتراض هم کنیم و اشتباهات داوری را نشان بدهیم بی فایده است. قبول اشتباهات داوری جزو لاینفک فوتبال است همانطور که بازیکن اشتباه می‌کند و مربی هم اشتباه می‌کند، ولی مربی که اشتباه می‌کند اخراجش می‌کنند و بازیکن اشتباه کند ذخیره‌اش می‌کنند و او را بازی نمی‌دهند، داورها نباید اشتباه کنند.
نصرتی درباره رقابت شدید لیگ یکی‌ها و حضور تیم‌های با قدمت لیگ برتری گفت: لیگ یک هنوز که هنوز است کیفیتی که می‌بایست را ندارند و اغلب تیم‌ها جوری نیستند کا یک فوتبال با برنامه را انجام بدهند یا فوتبالی باشد که ادم لذت ببرد و اکثر گل‌ها روی ضربات ایستگاهی زده می‌شود و این نشان می‌دهد که فوتبال ما درحال ضعیف شدن است.
کارهای تاکتیکی و برنامه‌های ترکیبی در فاز حمله در یک سوم هجومی نیست و اکثر گل‌ها روی ضربات ایستگاهی و خطا است. بازی اکثر تیم‌ها را دیدم و هنوز ندیدم که یک تیمی خیلی خوب و با برنامه باشد و تاکتیک خوب داشته باشد، باید دید در ادامه چه می‌شود.


او از سختی‌های استعدادیابی در لیگ یک گفت: استعداد کم شده است. در فوتبال پایه مربیانی که کار می‌کنند واقعا باید عاشق باشند چون کار سخت است. خیلی کار نشده و من ندیدم جایی استعداد نابی باشد و بگوییم وای عجب بازیکن باکیفیتی! با ذره بین باید گشت. من که به مس سونگون آمدم هدف باشگاه توسعه استعداد این منطقه بود که اگر استعداد فوتبالی وجود دارد آن را پرورش و توسعه بدهیم. من دو هفته اینجا تست گذاشتم و فقط بازیکن نگاه کردم، جزو تیم‌هایی بودیم که اخر شروع کردیم و من دو هفته داشتم نگاه می‌کردم که ببینم یک استعداد در این‌ها پیدا می‌شود. باید با ذره‌بین بگردید و اصلا نیست متاسفانه. مدارس فوتبال و آکادمی‌ها کم کار می‌کنند. زمان ما آموزشگاه‌های کشور بود و در مدارس یا در کوچه خیابون‌ها بازی می‌کردیم، الان خیلی کم شده است و یک تکینک بغل پا، کنترل توپ یا سر زدن را ندارند. بازیکن به رده بزرگسالان رسیده و هنوز تکنیک سر زدن را بلد نیست!
نصرتی درباره صحبت‌های عجیب محمود فکری گفت: واقعا تعجب کردم. آدم باید ریشه داستان را پیدا کند ولی به شخصه تعجب کردم.
او درباره شرایط تراکتور، پرسپولیس و استقلال گفت: می‌توانیم بگوییم تراکتور امسال پرمهره‌ترین تراکتور تاریخ از بدو تشکیل باشگاه است. تا الان عملکردش خوب بوده و باید دید در ادامه فصل چطور است. در آسیا هم عملکرد خوبی داشته است. پرسپولیس اگر این بازی اخیرش در لیگ نخبگان را می‌برد خیلی شرایطش بهتر می‌شد. در لیگ هم بد نیست و چند مهره اخیرا اضافه کرده مثل مهاجم و تیم در ادامه بهتر می‌شود. استقلال هم آن‌طور که در رسانه می‌خوانیم اگر یک مربی سطح بالای خارجی بیاورند حواشی کمتر می‌شود و می‌توانند خودشان در جدول برگردند. در این برهه به عنوان بازیکنی که سال‌ها بازی کرده می‌گویم و جزییات استقلال را نمی‌دانم ولی به نظرم باید مربی خارجی سطح بالا بیاورند تا بتواند به تیم سر و سامان بدهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط