یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:04

کد خبر 653732

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:37:16


افشاگری لژیونر والیبال ایران از قرارداد حاشیه‌ساز با شهداب


ایسنا/لژیونر والیبال ایران در مورد قرارداد حاشیه‌ساز سه ساله خود با تیم شهداب یزد که در نهایت در کمیته انضباطی منجر به محکومیت او شد، دست به افشاگری زد و توضیحاتی ارائه داد.
مبین نصری، ملی‌پوش و لژیونر والیبال ایران که فصل قبل پس از جدایی از تیم شهداب یزد در تیم پیکان تهران بازی کرد، در کمیته انضباطی والیبال به پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ قرداد خود در سال ۱۴۰۲ با باشگاه پیکان در حق باشگاه شهداب یزد محکوم شد.
نصری به عقد قرارداد با شهداب یزد اشاره و بیان کرد: چهار سال پیش از طریق یکی از دوستان برای تست به باشگاه شهداب رفتم که در نهایت با من قرارداد بستند. قرارداد در فدراسیون سه ساله بود اما بعد از رفتن آقای داورزنی پنج ساله کردند. این برده‌داری است. قرارداد من سه ساله است و اصلا بازیکنی هم پنج ساله ببندد، غیرقانونی است.
نگذاشتند لیگ برتر بازی کنم، من را دسته یک فرستادند
او ادامه داد: باشگاه شهداب گفت سال اول من را جزو ۱۸ نفر قرار می‌دهند و در تیم نوجوانان و جوانان بازی می‌کنم که این اتفاق هم افتاد. به تیم‌های ملی نوجوانان دعوت شدم و بعد از بازگشت از دو تیم لیگ برتری هورسان رامسر و شهرداری ارومیه پیشنهاد داشتم. آن موقع آقای شرافت چهار بلندزن گرفته بود که من و یک نفر دیگر از نوجوانان بلندزن‌های پنجم و ششم می‌شدیم. بخاطر همین گفتم اجازه بده از شهداب قرضی بروم اما اجازه نداد. آقای شرافت گفت تو را برای ۱۴ نفر اصلی می‌خواهیم اما آن سال من را با هزار بدبختی و مشکل به دسته یک فرستادند، یعنی بازیکنی که در تیم ملی نوجوانان بود و دو پیشنهاد لیگ برتری داشت را به لیگ دسته یک فرستادند. آن سال را با پول و امکانات کمتر در دسته یک بازی کردم.
گفتند هم ۸۰ میلیون بدهید هم مبین جلوی ما بازی نکند
نصری در ادامه ادعا کرد: سال بعد که با تیم ملی جوانان در آسیا قهرمان شدیم از تیم گیتی پسند اصفهان پیشنهاد داشتم. شهداب باز هم چهار بلندزن اصلی خود را جذب کرده بود. باز هم به آقای شرافت زنگ زدم و گفتم سال گذشته که اجازه ندادی حداقل امسال اجازه بده. گفت به باشگاه گیتی پسند بگو درخواست بفرستند تا رسیدگی کنیم. تصورم این بود یک مهر رضایت می‌دهند اما گفت با این شرایط که مبین بازی رفت و برگشت مقابل ما بازی نکند و ۸۰ میلیون هم برای انتقال به ما بدهید، ‌ موافقت می‌کنیم. حق قانونی آنها بوده و کاری هم ندارم اما ببینید با جوانی که برای تیم خودشان هم نمی‌خواهند چه کاری انجام دادند. به سرمربی گیتی‌پسند زنگ زدم که شما الان چکار می‌کنید. گفتند مدیرعامل راضی نیست و دنبال فرد دیگری است.
وقتی در تیم ملی نیمکت‌نشینم شدم اجازه رفتنم را دادند
ملی‌پوش والیبال ایران با بیان اینکه همان سال که آقای تندروان سرمربی شهداب بود تیم بلندزن‌هایش را داشت، تاکید کرد: رامین خانی، میثم صالحی، سعید جواهری و شهروز هماینونفرمنش چهار قدرتی‌زن تیم بودند. ببینید آیا دو سال پیش در حضور این بازیکنان من جایی در این تیم داشتم؟ من در حضور این بازیکنان اصلا سکونشین می‌شدم. در ادامه تیم ملی جوانان را داشتیم که نیمکت‌نشین بودم. وقتی آقایان دیدند در تیم نوجوانان و جوانان زیاد بازی نکردم، اجازه دادند بروم. همین زمان شهرداری ارومیه به من پیشنهاد داد. به آقای جهانگیر سیدعباسی گفتم شاید از شما پول بخواهند. گفت با آنها صحبت می‌کنم و رضایت می‌گیرم. بالاخره رضایت دادند اما باز هم شرط گذاشتند که رفت و برگشت مقابل ما بازی نکند. این قانون اصلا در فدراسیون نیست.
شهداب دو سال من را سوزاند
نصری در مورد حضور در تیم شهرداری ارومیه گفت: بالاخره به ارومیه آمدم. آن سال بهترین بازی را انجام دادم و از نظر آماری بهترین دریافت‌کننده لیگ شدم، یعنی من از تیم شهرداری ارومیه رشد کردم نه از شهداب. شهداب دو سال من را سوزاند.  همان سال به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و همان پله رشد من شد. بعد از آن پیشنهادهای دو، سه میلیاردی داشتم. گذشت و شهداب برای جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌شد و اسم من را هم رد کرده بودند. سر تمرین بارها به دفتر باشگاه رفتم و می‌گفتند با یک میلیارد با ما قرارداد ببند. چرا این آقا می‌گفت بیا یک قرارداد دیگر تنظیم کن؟ چون بعد از سه سال دیگر قرارداد معتبر نیست.
گفتند با ما در نیفت برایت بد می‌شود
او همچنین ادعا کرد: به من گفتند فلان بازیکن را هم به خاطر تو خط می‌زنیم. چهار بار باشگاه رفتم و گفتم مبلغ را بیشتر کنید تا قرارداد ببندم. قبول نکردند. گفتند قرارداد پنج ساله با ما داری، اگر بروی شکایت می‌کنیم و قدرتش را داریم. به باشگاه پیکان رفتم و قراردادم در فدراسیون ثبت شد. اگر با شهداب قرارداد داشتم چرا فدراسیون و سازمان لیگ قرادادم را ثبت کردند؟ وقتی قراردادم ثبت شد آقایان از شهداب هر روز به من زنگ می‌زدند که از تو شکایت می‌کنیم، با ما در نیفت، برایت بد می‌شود. حتی دو نفر از هم تیمی‌هایم در تیم ملی بزرگسالان این پیغام را به من رساندند که مدیرعامل شهداب گفته بیا با همان مبلغ یک میلیارد قرارداد ببند وگرنه ما کارمان را در فدراسیون جلو می‌بریم.
کمیته انضباطی به نفع من رای داد
نصری با بیان اینکه بعد از اینکه شهداب شکایت کرد و به کمیته انضباطی رفتیم رای به نفع من صادر شد، تاکید کرد: کمیته انضباطی اعلام کرد مبین نصری بعد از سه سال بازیکن آزاد است، قرارداد بیش از سه سال معتبر نیست و هیچ پولی نباید پرداخت کند. از انتخابی المپیک که برگشتم از سازمان لیگ به من زنگ زدند که چرا پولت را به باشگاه شهداب پرداخت نکردی. تعجب کردم. گفتند آقای ترابی به ما گفته باید ۴۰ درصد قراردادت را به باشگاه شهداب پرداخت کنی. گفتم کمیته انضباطی به نفع من رای داده و چنین حکمی را صادر نکرده است. من این مساله را با پیکان مطرح کردم که گفتند نگران نباش.
اگر حضورم در پیکان قانونی نبود چرا کارتی بازی من صادر شد؟
او با بیان اینکه سال گذشته ۴، ۵ ماه استرس کشیدم، افزود: من یک بازیکن معمولی بودم و پول و قدرتی نداشتم. چگونه کارت بازی من همان سال صادر شد و بازی کردم؟ لیگ ملت‌ها هم تمام شد و الان که من اصلا ایران نیستم، جلسه‌ای بدون حضور من برگزار کرده‌اند. اصلا  کسی به من زنگ نزده است و حتی وکیل هم ندارم که از حقم دفاع کند. آن موقع هم با وکیل باشگاه پیکان رفتیم چون از باشگاه پیکان شکایت کردند که این بازیکن را به خدمت گرفتید.
وحید مرادی گفت ماجرا را با امیر شرافت حل و فصل کن
نصری همچنین ادعا کرد: قبل از شروع لیگ و بازی با پیکان، آقای وحید مرادی من را به اتاقش برد و پیشنهاد داد با امیر شرافت ماجرا را حل و فصل کنم. گفت پسر خوبی است و اگر این کار را نکنی من خودم اجاره نمی‌دهم این کار انجام شود. منظورش این بود نمی‌گذارد بازی کنم.
به جای اینکه حمایت شوم چنین حکمی صادر می‌کنند  
نصری از فدراسیون والیبال بخاطر صدور این حکم گلایه کرد و گفت: من سرمایه ملی هستم. سوم جهان، قهرمان آسیا و قهرمان جهان شدیم. به عنوان یک بازیکن ۲۱ ساله الان لژیونر هستم. میلادعبادی پور در ۲۳، ۲۴ سالگی در لهستان لژیونر شد اما من در ۲۱ سالگی در این لیگ بازی می‌کنم. به جای اینکه فکر و ذهنم والیبال باشد و من را حمایت کنند، چنین حکمی را صادر کرده‌اند.
من از شهرداری ارومیه شکوفا شدم نه شهداب
او خود را پرورش یافته باشگاه شهرداری ارومیه دانست و گفت: هیچکس نگوید من دست‌پرورده شهداب هستم. من فرصت بازی در تیم بزرگسالان این تیم را نداشتم. در همه جای دنیا در تیم نوجوانان و جوانان فرصت بازی می‌دهند. اینقدر منت نگذارید. من از شهر خودم شهرداری ارومیه شکوفا شدم.
قرارداد بلندمدت نبندید
نصری به جوانان توصیه کرد که از عقد قرارداد بلندمدت اجتناب کنند و بیان کرد: از هم نسل‌ها و جوانانی که می‌خواهند قرارداد ببندند خواهش می‌کنم قرارداد بیشتر از دو سال نبندند چون اشتباه است. من را ببینند که بعد از دو سال از این مساله خلاص نشده‌ام و کسی هم نیست که کمکم کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط