یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:03

کد خبر 653743

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:41:46


دو بازیکن جدید دو تابعیتی در ترکیب امارات


ورزش 3/پائولو بنتو دو بازیکن جدید برزیلی که تابعیت اماراتی دریافت کرده‌اند را به تیم ملی امارات دعوت کرد.
 پائولو بنتو پرتغالی، سرمربی تیم ملی فوتبال امارات، دو بازیکن تیم‌های الشارجه و الجزیره، برونو اولیویرا و مارکوس ملونی را به فهرست «سفیدپوشان» دعوت کرد تا در دو بازی مقابل کره‌شمالی و ازبکستان که قرار است در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و در روزهای ۱۰ و ۱۵ اکتبر برگزار شود شرکت کنند.
نفرات ذکر شده دارای ملیت برزیلی هستند و با توجه به قوانین فیفا و حضور پنج ساله در فوتبال امارات، تابعیت این کشور را به دست آوردند. در همین حال، او جونیور اندیایه، بازیکن مونپلیه فرانسه را به دلایل فنی از لیست کنار گذاشت


این سرمربی پرتغالی همچنین بازیکن خط میانی فلیتوود انگلیس، ماکنزی هانت، و دروازه‌بان ساوتهمپتون انگلیس، عدلی محمد، را در ترکیب حفظ کرد. بازیکنان دوتابعیتی که پیش از این و در اردوی قبلی تیم ملی امارات نیز توسط بنتو فراخوانده شده بودند.
فهرست اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال شامل ۲۵ بازیکن است که عبارتند از: 
(دروازه‌بانان): خالد عیسی، خالد توحید، علی خصیف و عدلی محمد 
(مدافعان): محمد العطاس، خمیس المنصوری، کوامی، خلیفه الحمادی، زاید سلطان، خالد الظنحانی، عبدالرحمن صالح و عبدالله ادریس 
(هافبک‌ها): علی سالمین، یحیی نادر، مکنزی هانت، عبدالله حمد، طحنون الزعابی، عصام فایز، مارکوس ملونی، یحیی الغسانی، حارب عبدالله، علی صالح و فابیو لیما 
(مهاجمان): کایو کانیدو و برونو اولیویرا


قرار است تیم ملی امارات فردا در جزیره سعدیات ابوظبی گرد هم آید، جایی که بازیکنان به مدت دو روز تمرین خواهند کرد. سپس تمرینات این تیم به شهر العین منتقل خواهد شد، جایی که آخرین جلسه تمرینی خود را قبل از رویارویی با کره‌شمالی در پنج‌شنبه آینده در ورزشگاه هزاع بن زاید برگزار خواهد کرد. امارات در تاریخ ۱۵ اکتبر نیز با تیم ملی ازبکستان روبرو خواهد شد.
تیم ملی امارات در حال حاضر با ۳ امتیاز در جایگاه سوم جدول گروه قرار دارد که این امتیازها را از پیروزی ۳-۱ برابر قطر در دور اول مقدماتی به دست آورده است. در دور دوم، آنها در برابر تیم ملی ایران با نتیجه ۰-۱ شکست خوردند. در حال حاضر، تیم‌های ازبکستان و ایران با ۶ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند. تیم‌های کره‌شمالی و قطر نیز با یک امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند و تیم قرقیزستان بدون امتیاز در جایگاه آخر است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط