یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 16:00

کد خبر 653780

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:58:31


زیرپوست میکاپ نچرال ویژه دانش آموزان


خراسان/ همه ما میدانیم که هدف از حضور در مدرسه، فراگیریعلم و دانش اســت. بنابراین انجام یکسری امور کهدر تضاد با این امر باشد یا به آن ضربه بزند، ناهنجاری محسوب میشود و باید فکری برای آن برداشته شود. به تازگی، ویدئویی در فضای مجازی پربازدید شده که دانشآموزی نزد میکاپآرتیست میرود تا او را به شــیوهای کاملا طبیعی آرایش کند که مدیر مدرسه و ناظمها متوجه آرایشش نشوند. در انتهای ویدئو هم بسیار خوشحال و راضی اســت که مثلا آرایش نچرال یا طبیعی دارد. در ادامه میخواهیم بگوییم که آیا انجام چنین کارهایی برای رفتن به مدرسه درستاست یا نه و چه عواقبی میتواند داشته باشد؟
مدرسه یا مهمانی؟ 
زمانی که یــک دختر تصمیم به میکاپ به شــیوه نچــرال ویژه دانشآموزان میگیرد، باید به این سوال فکر کند که آیا واقعا مدرسه مکانی برای جلبتوجه و نشاندادن زیباییهای خود است؟ ما هم باید بررسی کنیم که چرا دانشآموزان، مدرسه را با حضور در یک مهمانی یا دورهمی دوستانه اشتباه گرفتهاند و به دنبال آرایش طبیعی یا به قول خودشان نچرال هستند و آسیبهای چنین رفتارهایی چیست؟ 
شاید پای بی‌هدفی دانش‌آموزان در میان باشد 
شــاید یکی از مهمترین دلایلی که بعضی از دانــش آموزان به این سمت کشیده شده اند بیهدفی و بیانگیزگی باشد. اگر امروز معلمی در کلاس درس از شــاگردانش بپرسد در آینده 
 یخواهید چه کاره شــوید، بیشــتر دانشآمــوزان برخلاف گذشــته که اکثریــت میخواســتند دکتــر، مهنــدس، وکیل یا معلم و ... شــوند، ســری تــکان میدهند و بــا بی حوصلگی میگویند در این باره فکر نکردهاند یا شغل خاصی در نظرشان نیست. بعضی ها هم شغلهایی را نام میبرند که نیاز چندانی به تحصیــل و مــدرک تحصیلــی نــدارد امــا در ظاهــر درآمد بســیار خوبی دارد ماننــد اینفلوئنســری یا دلالی کــه یکی از دلایل ترغیب شــدن به چنین کارهایی، وقت گذرانی زیاد در شبکه های اجتماعی و ایجاد تصورات اشتباه در ذهن درباره آنهاست. 

در جست وجوی هیجان در مدرسه 
درباره یکــی دیگــر از دلایل انجــام چنین رفتارهایی توســط نشآموزان دختر میتوان به تناسب نداشتن برنامه درسی با روحیات نوجوانان اشاره کرد. بسیاری از دروس در متوسطه اول و دوم که نوجوانان محصل آن هستند، با نیاز روز نوجوانان همخوانی ندارد و برای دانش آموز بارها این سوال پیش میآید که چرا باید چنین درس هایی را بخوانند و چه تاثیر و اهمیتی بــرای آنهــا دارد. همین مســئله یعنــی نداشــتن همخوانی بیــن درس و روحیات نوجوانان، ســبب کســالت و خســتگی دانش آموز میشــود و به سمت ســرگرمیهای دیگری مانند میکاپ و مــد در مدرســه میرود تا فضــا را به این شــکل برای خودش، هیجانانگیزتر و متفاوت کند.

تغییر اولویت از درس به جلوه گری 

وقتی یک دانش آموز دختر به جــای این که هدفش از حضور در مدرســه، یادگیری علــم و افزایــش آگاهی بــرای خدمت به جامعــه و موفقیت خودش باشــد، بــه ســمت خودنمایی و جلوه گری کشیده شود، رفتارهای اشتباهی از او سر خواهد زد. چنیــن دختــری در ناخودآگاهــش، اولویــت اصلــیاش بــه جــای درسخواندن به مســائل دیگــری کشــیده خواهد شــد که بعضا آســیبهای طولانی مدتی بــرای او و آیندهاش خواهد داشت. به همین دلیل است که ضرورت دارد والدین دانشآموزان هم از آســیبهای چنین رفتاری آگاه باشــند و برای مدیریت این موضوع در کنار مدیر و ناظم مدرسه، تلاش کنند. طبیعتا درگیرشدن ذهن دانش آموز به چنین مسائلی باعث افت تحصیلی خواهد شــد که آینده او را تحت الشــعاع قرار خواهد داد.

هویت یابی اشتباه در شبکه های اجتماعی

افــراد در ســن نوجوانــی بــه شــدت تحــت تاثیر همســالان و شــبکه های اجتماعی قرار دارند چراکه در حال هویتیابی و به دنبال یافتن الگو در زندگی هستند. بنابراین فضایمجازی هم یکی از عوامل تغییر نگرش دانشآموزان دختر نســبت به درس و مدرسه است. امروزه نوجوانان بیشترین زمان خود را صرف تماشای پیجهای اینفلوئنسرها، فیلمهای خارجی و... میکنند و بالتبع از رفتار آنها هم الگو میگیرند. یکی از این تاثیرات علاقه به تغییر پوشش و میکاپ به سبک دانش آموزان خارجی است و به همین دلیل به دنبال جلوهگری و خودنمایی در مدرسه می افتند. بنابراین استفاده نادرست از شبکههای اجتماعی و نداشتن ســواد رســانه میتواند باعث شود تا یک دانش آموز در مســیر هویت یابــی دچار خطا شــود و الگوهای نامناسبی را برای خودش انتخاب کند 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط