یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 17:06

کد خبر 654045

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:21:57


حکم قصاص برای قاتل راننده کامیون


ایران/ مردی که متهم است به‌خاطر درگیری بر سر جای پارک، صاحب یک کامیون را به قتل رسانده، برای دومین‌بار از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

اسفند سال ۱۴۰۱ گزارش یک درگیری در یکی از خیابان‌های شرق تهران به پلیس اعلام شد. با حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان راننده کامیون 40 ساله و یک بنگاهدار 26 ساله رخ داده و در جریان این درگیری راننده کامیون بر اثر اصابت چاقو به سفیدرانش کشته شده است.
با دستگیری متهم و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه
در ابتدای آن جلسه، اولیای دم درخواست قصاص کردند.
پس از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من بنگاه ملکی دارم، روز حادثه جلوی مغازه‌ام ایستاده بودم که مقتول کامیونش را جلوی مغازه‌ام پارک کرد. وقتی اعتراض کردم او به من فحاشی کرد، همان لحظه هم دوستانش سر رسیدند و به من حمله کردند و من از ترسم چاقو کشیدم و ضربه‌ای به پای او زدم اما نمی‌دانستم ضربه‌ام باعث مرگ او می‌شود.
در پایان جلسه قضات وی را به قصاص محکوم کردند.
با صدور حکم و اعتراض متهم پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت و قضات دیوان بعد از بررسی پرونده اعلام کردند باید مشخص شود که آیا متهم در زمان ضربه زدن می‌دانسته که ضربه به سفیدران کشنده است یا سهوی این اتفاق رخ داده است.
در ادامه پرونده برای تحقیقات بیشتر به دادسرا برگشت و با تکمیل تحقیقات پرونده به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

دومین جلسه دادگاه
در این جلسه نیز اولیای دم بر قصاص متهم تأکید کردند.سپس متهم به جایگاه رفت و بار دیگر اظهارات قبلی‌اش را تکرار کرد.
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و همچنین اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی، متهم را به قصاص محکوم کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط