یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 18:51

کد خبر 654056

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:26:37


پایان آبرسانی سیار در ۲۴ روستا از ۵۴ روستای دارای تنش آبی استان سمنان


ایسنا/ استاندار سمنان گفت: ۲۴ روستا از ۵۴ روستایی که طی چند سال اخیر با تانکر آبرسانی می‌شدند، از منابع آبی پایدار برخوردار شدند.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان اظهار کرد: تلاش می‌شود که مشکلات روستاهای باقیمانده نیز در آینده مرتفع شود.

وی تصریح کرد: با تلاش دستگاه های مسئول در این بخش، از ۵۴ روستایی که در سطح استان با تانکر آبرسانی می‌شدند، ۲۴ روستا به آب شُرب پایدار دست یافتند و در تلاش هستیم برای مابقی روستاها نیز این اقدام به ثمر بنشیند.

هاشمی از خوش‌نشینی به عنوان یکی از مشکلات در حوزه روستایی نام برد و خاطرنشان کرد: ما باید به گونه ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا روستاهای ما از خوش‌نشینی دور شده و به پایگاه‌های تولید پول و ثروت و زمینه‌ای برای ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید انواع محصولات مختلف تبدیل شود.

وی با اشاره به طرح برخی مطالبات از سوی شوراهای روستایی وعده داد: رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های روستائیان و عشایر در اولویت است.

استاندار سمنان گفت: موارد، مسائل، مشکلات و دغدغه های بیان شده توسط روسای شورای اسلامی بخش روستاها و عشایر حاضر در جلسه را به صورت ویژه بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

این مقام ارشد استانی با بیان اینکه در حد توان به منظور تامین رفاه و آرامش روستاییان و عشایر تلاش می‌کنیم عنوان کرد: افراد روستایی و عشایر، انسان های صادق، وفادار و یار و همراه نظام و انقلاب اسلامی، متدین، تلاشگر و زحمتکش و از قشر تولیدکننده کشور هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تلاش و اقدام برای رفع مسائل و مشکلات پیش روی عشایر و روستائیان، امری حائز اهمیت است و باید در دستور کار مدیران استان باشد.

استاندار سمنان حاشیه نشینی در شهرها را از پیامدهای مهاجرت روستاییان برشمرد و گفت: توجه به روستاها و همچنین فراهم کردن زمینه اشتغال، باعث جلوگیری از مهاجرت، خالی از سکنه شدن روستاها و تقویت اقتصاد روستاها خواهد شد.

وی اضافه کرد: روستاییان و عشایر را به عنوان جامعه تولیدگر که بار مسئولیت تولید کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی را بر دوش خود دارند، می‌شناسیم.  

استاندار سمنان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر نگرش در توجه به احاد جامعه  اسلامی به ویژه قشر مستضعف و محروم و علی الخصوص روستائیان عزیز و عشایر غیور موجبات رشد و توسعه روستاها و جوامع عشایری را با مشارکت تمامی روستاییان و عشایر در مناطق روستایی و عشایری کشور فراهم آورد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط