یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 17:06

کد خبر 654068

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:31:42


رونمایی زلنسکی از طرح پیروزی‌اش در آلمان


فارس/ رئیس‌جمهور اوکراین در نشست آتی واقع در رامشتاین آلمان از طرح پیشنهادی‌اش با ادعای اقدامی اساسی جهت پایان دادن به جنگ با روسیه رونمایی می‌کند.
 
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از اقدامش برای رونمایی از طرح پیشنهادی‌اش موسوم به طرح پیروزی جهت پایان دادن به جنگ با روسیه در نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در رامشتاین آلمان خبر داد.

به گزارش رویترز، زلنسکی عنوان کرد که اوکراین جزئیات طرح مورد نظر وی را به زودی برای متحدانش در آلمان تشریح و ارائه خواهد کرد و نظرات متحدانش را در مورد این طرح برای پایان دادن به جنگ با روسیه بررسی خواهد کرد.

زلنسکی با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: ما طرح پیروزی و گام‌های مشخص و واضح جهت پایان دادن عادلانه به جنگ با روسیه را ارائه خواهیم کرد. قرار است زلنسکی برای رونمایی و توضیح در مورد طرح مذکور با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران کشورهای عضو ناتو در پایگاه هوایی رامشتاین در تاریخ 12 اکتبر ملاقات کند.

اقدام زلنسکی برای ارائه طرح پیشنهادی‌اش جهت پایان دادن به جنگ روسیه در حالی انجام می‌گیرد که این کشور چهارشنبه هفته گذشته متحمل حملات شدیدی از سوی روسیه شده و شکست سنگینی را در عملیات مربوط به آن روز تجربه کرد. زمانی که نیروهای روسی توانستند کنترل کامل شهر ووهلدار را در دست بگیرند.

زلنسکی در اظهاراتی عنوان کرد، تمام مقامات دولتی، نظامی، دیپلماتیک وی طی روزهای آینده هر اقدامی را انجام خواهند داد تا این اطمینان برایشان حاصل شود که نشست رامشتاین در تحقق دیدگاه این کشور برای پایان دادن به جنگ با روسیه موثر واقع شود.

او هفته گذشته پس از ماه‌ها ارائه ایده‌های مختلف در مورد چگونگی پایان دادن به جنگ اوکراین، طرح پیشنهادی‌اش را به بایدن و همچنین کامالا هریس و دونالد ترامپ ارائه کرد. کاخ سفید این طرح را در برگیرنده گام‌های موثری برای پایان دادن به جنگ با روسیه توصیف کرد.

با این حال، یک مقام آمریکایی طرح پیشنهادی را درخواستی طبقه‌بندی شده برای دریافت تسلیحات بیشتر و رفع محدودیت‌های استفاده از موشک‌های دوربرد عنوان کرد. به گفته این مقام، طرح مذکور شکست روسیه را پیش فرض گرفته و از این اساس طرحی غیرواقع‌بینانه به نظر می‌رسد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط