یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 22:46

کد خبر 654355

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 18:33:48


پیشنهاد ساخت پایانه چند منظوره کالا و کانتینر در چابهار برای سرمایه‌گذاری در افغانستان


ایرنا/ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دولت افغانستان برای سرمایه‌گذاری در بندرچابهار درخواست دارد برای همین پیشنهاد شد تجار این کشور می‌توانند پایانه چند منظوره کالا و کانتینر جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت ایجاد کنند.

قاسم عسکری‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان اظهار کرد: هیئت تجاری سیاسی متشکل از استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مجلس و مدیران اقتصادی برای بررسی همکاری‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور افغانستان حضور یافتند.
وی بیان کرد: در جلسه‌ای که به دعوت وزیر صنعت و تجارت افغانستان برگزار شد، هیئت تجاری و سیاسی استان متشکل از استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مجلس، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، معاونان و مدیران اقتصادی استان به بررسی فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری در بندر چابهار پرداختند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار، بررسی امکان استفاده تجار افغانستان از بندر چابهار و معرفی امکانات و ظرفیت‌های موجود به طرف افغانستانی از محورهای اصلی مذاکرات و جلسات طرفین بود.
به گفته وی علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری طرف افغانستان در بندر چابهار علاوه بر مهیا کردن دسترسی کشور این کشور به آب‌های آزاد، می‌تواند به تقویت روابط اقتصادی ۲ کشور و توسعه ترانزیت کمک کنند و فرصت‌های جدیدی برای افزایش مراودات تجاری تجار سرمایه‌گذاران ۲ کشور فراهم شود.
عسکری نسب افزود: افزایش تبادلات تجاری از طریق حذف موانع از سایر محورهای جلسات مشترک بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط