دوشنبه 16 مهر 1403 - 14:52

کد خبر 654957

دوشنبه 16 مهر 1403 - 11:15:00


قاچاقچی گردو در ملایر نقره‌داغ شد


ایسنا/ مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از دریافت جریمه شش میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریالی قاچاقچی گردو در شهرستان ملایر خبر داد. 

مرضیه یونسی، مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار کرد: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز ملایربه پرونده قاچاق یک هزار و ۹۳۶ کیلوگرم گردو خارجی به ارزش سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نشدن مدارک گمرکی و نحوه کشف، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متخلف را به پرداخت سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

وی با بیان اینکه همچنین شعبه به ازای ضبط وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق، متخلف را معادل ارزش آن به پرداخت دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت شش میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد، تصریح کرد: واحد اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر با قطعی شدن حکم صادره ، جریمه شش میلیارد و ۲۸۰  میلیون ریالی این قاچاقچی کالا را دریافت کرد.

یونسی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ملایر از یک خودرو باری وانت ، محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی یک در و پنجره ساز برای تقلب در ساخت و نصب درو پنجره و نرده شیشه‌ای خبر داد و گفت: شعبه تجدیدنظر هیات تعزیرات حکومتی همدان به پرونده تقلب در ساخت و نصب درو پنجره و نرده شیشه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه با توجه به شکایت شاکی و پس از دریافت دفاعیات متهم به دلیل ارائه نشدن مدارک لازم، اتهام انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر استرداد حق شاکی، متخلف را به پرداخت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

یونسی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با دریافت شکایت و استعلام نظریه کارشناسی، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط