دوشنبه 16 مهر 1403 - 15:58

کد خبر 655232

دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:52:59


فدراسیون کشتی همچنان پیگیر سفر به آلبانی


ایرنا/ در فاصله ۲ هفته مانده به آغاز پیکارهای کشتی اوزان غیرالمپیکی و امیدهای جهان در آلبانی، هنوز روادید اعضای تیم ملی برای سفر به این کشور صادر نشده است.
 رقابت‌های اوزان غیرالمپیکی کشتی آزاد و فرنگی و امیدهای جهان روزهای ۳۰ مهر تا ۶ آبان ماه امسال در تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار خواهد شد. سال گذشته نیز آلبانی میزبان رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان بود که متاسفانه به اعضای تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران روادید داده نشد.
فدراسیون کشتی با توجه به این موارد از ماه‌ها پیش رایزنی‌هایی را برای تسهیل صدور روادید قهرمانان ایران انجام داد. یکی از این اقدامات اساسی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه کسب سهمیه المپیک در استانبول با پریزرنی رئیس فدراسیون آلبانی بود.
البته پیش از این نیز دبیر در همین رابطه مذاکراتی را با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی در خلال پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ بلگراد نیز داشت.
اما با نزدیک شدن به زمان مسابقات امیدهای جهان، فدراسیون پیگیری لازم را از چند وقت پیش از طریق وزارت امور خارجه کشورمان و اتحادیه جهانی کشتی آغاز کرده و امید می‌رود این تلاش‌ها در نهایت به صدور روادید ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی منجر شود.
یک منبع آگاه در فدراسیون کشتی در این خصوص به ایرنا گفت: با توجه به اینکه کمتر از ۲ هفته دیگر به رقابت‌های جهانی در اوزان غیر المپیکی باقی مانده اما تاکنون مسئولان این کشور روادید را صادر نکرده‌اند. امیدواریم تا چند روز آینده تکلیف این موضوع مشخص شود.
پویا دادمرز، ایمان محمدی، محمدرضا و محمدعلی گرایی و همچنین رضا مومنی، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسمپور اعضای تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد اوزان غیرالمپیکی را در پیکارهای جهانی تشکیل می‌دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط