دوشنبه 16 مهر 1403 - 17:56

کد خبر 655435

دوشنبه 16 مهر 1403 - 17:00:00


ابهامات چهار قسمت اول سریال «گردن‌زنی»!


فیلم نیوز/ چهار قسمت از انتشار سریال «گردن‌زنی» به کارگردانی سامان سالور می‌گذرد اما هنوز بسیاری از مخاطبان درگیر یافتن روابط میان شخصیت‌ها و دلیل حضور برخی از آنها هستند و نتوانسته‌اند برای بسیاری از سوال‌هایی که در ذهن‌شان ایجاد شده پاسخ مناسبی بیابند.
با نگاهی به بخش نظرات پست‌های مرتبط با سریال «گردن‌زنی» در صفحه پلتفرم «فیلیمو» و سایر صفحات سینمایی، با چند سوال ثابت روبه‌رو می‌شویم؛ سوال‌ها و ابهاماتی که باعث شده مخاطبان نتوانند درست با این سریال ارتباط برقرار کنند.
 ازدیاد کاراکترها و مبهم بودن روابط آن‌ها یکی از ایرادات وارده به سریال «گردن زنی» است.
کی به کیه؟ 

بیشترین سوالی که برای مخاطبان سریال «گردن‌زنی» پیش آمده، نامشخص بودن ارتباط میان شخصیت‌هاست. در میان کامنت‌هایی که زیر پست‌های مرتبط با سریال منتشر شده، تعداد زیادی سوال می‌بینیم درباره اینکه: «معلوم نیست کی به کیه؟» مثلا مخاطبی نوشته: «کاش یکی بگه کی قراره بفهمیم شادی و شیخ و اون‌همه اسم اون وسط دقیقا کی هستند؟»، مخاطب دیگری کامنت گذاشته: «چهار قسمت گذشته هنوز نسبت نقش‌ها رو متوجه نشده‌ام. خیلی پیچیده‌س.» سوالات دیگری از این دست هم به وفور دیده می‌شود: «کاش مشخص می‌کردین هر کاراکتر چه نسبتی با باران و نیما داشته. چرا سر در نمی‌آریم؟»، «چی به چیه؟ این بابای اونه، اون مامان اینه، اون یکی خواهر کیه… این همه شخصیت رو چیکار کنیم؟»، «اگه تعداد شخصیت‌ها کمتر بود تفاوتی می‌کرد؟ چرا می‌خواین گیجمون کنین؟»
 رفتارهای برخی شخصیت‌ها از جمله پدر قاتل برای مخاطبان سوال برانگیز شده است.
چرا روابط منطقی به نظر نمی‌رسد؟

خیلی‌ها بعد از گذشت چهار قسمت تازه متوجه شده‌اند که حسن معجونی نقش همسر رویا نونهالی را دارد. بعد از رسیدن به این آگاهی حالا به دنبال پاسخی برای این پرسش هستند که در این صورت چطور باید بپذیریم مهدی حسینی‌نیا با آن گریم و سن‌وسال، نقش پسر حسن معجونی را داشته باشد؟ بعضی در پاسخ به عده اول پیش‌بینی کرده‌اند که معجونی همسر دوم نونهالی را بازی کرده و حسینی‌نیا پسر او از همسر اول است. آنهم درحالی که هنوز سریال اطلاعاتی در این باره به مخاطبان نداده و اگر هم اشاراتی داشته بین این‌همه ماجرا و اسم گم شده است. بعضی دیگر متوجه نشده‌اند که اگر معجونی پدر عروس است چرا دوست‌دخترش را به عروسی آورده؟ بعضی جواب داده‌اند که دختر جوان، دوست عروس است و رابطه از این جهت شکل گرفته اما باز هم ابهام در این زمینه ادامه دارد.
 «گردن‌زنی» با وجود شروع توفانی خود در ادامه نتوانست انتظار مخاطبان را برآورده کند.
چطور باور کنیم؟ 

در قسمت سوم پدر قاتل به جمع خانواده عروس و دامان مقتول وارد می‌شود تا از آنها رضایت بگیرد اما قبل از اینکه حرفی بزند، همین که به حضور یک همدست میان آنها اشاره می‌کند او را داخل استخر می‌اندازند و بعد هم در ماشین زندانی‌اش می‌کنند. بعد از اینکه با صحنه قتل او مواجه می شوند هم همینطور نگاه می‌کنند و دست به کاری نمی‌زنند. برخی نوشته‌اند که یعنی میان اعضای یک خانواده یک آدم عاقل هم پیدا نمی‌شود که به جای دست روی دست گذاشتن کاری انجام دهد؟ سوالاتی از این دست زیاد است. مخاطبی نوشته: «هیچ چیز این سریال را نمی‌شود باور کرد. چرا اینها اصلا ناراحت نیستن؟ یادشون رفت بچه‌هاشون مرده‌ن؟» بسیاری از مخاطبان هم روی این مسئله تاکید کرده‌اند که بازی بازیگرها بسیار مصنوعی است و به همین دلیل هم نمی‌شود رفتارهایشان را باور کرد. آنها تاکید کرده‌اند که از این بازیگرهای کاربلد انتظار نمی‌رفت در یک سریال تا این حد ضعیف ظاهر شوند.
 بسیاری از مخاطبان معتقدند که داستان در سریال «گردن زنی» پیش نمی‌رود.
چرا داستان پیش نمی‌رود؟

در میان کامنت‌ها اعتراض‌هایی به ریتم کند سریال هم دیده می‌شود. بعضی‌ها معتقدند قسمت سوم و چهارم را می‌شد در یک قسمت جا کرد و واقعا نیازی نبود که کارگردان دو قسمت را صرف ماجرای ورود و قتل پدر قاتل کند. برخی این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا باید نشستن و نگاه کردن و دعوای چند نفر سر یک جنازه برای مخاطبان انقدر جذاب باشد که دو قسمت آن را دنبال کنند؟ بعضی به ثابت ماندن لوکیشن و خسته‌کننده شدن بحث‌ها اشاره کرده‌اند و نوشته‌اند انتظارشان این بوده که حداقل با دیدن قسمت جدید احساس کنند داستان ذره‌ای به جلو حرکت کرده است.
باید دید وضعیت سریال در قسمت‌های بعدی به چه صورت پیش می‌رود و آیا انتقادهایی از این دست کمتر می‌شود یا خیر. «گردن‌زنی» به کارگردانی سامان سالور و تهیه‌کنندگی علی قربان‌زاده، جمعه‌ها در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط