دوشنبه 16 مهر 1403 - 18:51

کد خبر 655330

دوشنبه 16 مهر 1403 - 14:45:23


دلیل نرفتن بونوچی به منچسترسیتی و بازگشتش به یوونتوس


تسنیم/ مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا با اعتراف به دریافت پیشنهاد از منچسترسیتی در دو مقطع مختلف، دلیل رد این پیشنهادها و بازگشتش از میلان به یوونتوس را توضیح داد.
کمتر بازیکنی در دنیای فوتبال بوده و هست که پپ گواردیولا او را بخواهد و دعوت مربی کاتالان را رد کند. لئوناردو بونوچی مدافع پیشین تیم فوتبال یوونتوس اما جزو این دسته بود. او زمانی که برای بانوی پیر توپ می‌زد به شدت مورد توجه پپ قرار گرفت و با اینکه وسوسه شده بود بازی در لیگ برتر را تجربه کند در نهایت در تورین ماند. او اکنون فاش کرده که نه یک بار بلکه دو بار از سیتی گواردیولا پیشنهاد داشته و حتی یک بار رقم حقوق درخواستی‌اش را به این تیم اعلام کرده بود.
بونوچی گفت: همیشه راست و حقیقت را گفته‌ام و این بار هم می‌گویم که منچسترسیتی دوبار به من پیشنهاد داد. یکی سال 2016 و دومی سال 2017 که به میلان رفتم. چرا نرفتم؟ چون یوونتوس هرگز مرا نمی‌فروخت و خودم هم آن زمان از وضعیتم در یووه راضی بودم. سال بعدش هم مونتلا و میرابلی (سرمربی و مدیرورزشی وقت میلان) با من تماس گرفتند و گفتند که اگر به میلان بروم مرا کاپیتان خواهند کرد. نمی‌خواستم به یک تیم خارجی بروم و زمانی که پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی پیشنهاد دادند هم من با میلان توافق کرده بودم.
رفتن بونوچی به میلان هم خود یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات دوران بازیگری او بود. این اتفاق تابستان سال 2017 و در پی بروز اختلاف میان او و ماسیمیلیانو آلگری سرمربی وقت یووه رخ داد. مدافع ایتالیایی در این باره هم گفت: من به خاطر اختلاف معروفم با آلگری به میلان رفتم. به خاطر پسرم می‌خواستم به تیمی بروم که مجبور نباشم از خانه‌ام خیلی دور شوم. آن زمان حس رفتن به خارج از کشور را نداشتم. از طرفی آلگری هم قراردادش را تمدید کرد و من هم به این نتیجه رسیدم که رفتنم به نفع هر دوی ماست. میلان را انتخاب کردم، چون دوره‌ای جدید را آغاز کرده بود. آنها تابستان آن سال 12 بازیکن جدید خریده بودند اما در انتهای فصل وقتی همه چیز از هم پاشید مدیران باشگاه به من گفتند "اینجا دیگر جایی برای تو نیست". بنابراین تصمیم گرفتم به یوونتوس برگردم و زمانی هم که برگشتم همه ما احساس بهتری نسبت به قبل داشتیم.
بونوچی سابقه بازی مقابل بهترین مهاجمان دنیا از جمله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را داشته اما او مهاجمی را به عنوان کابوس خود معرفی کرد که کمتر کسی انتظارش را داشت.
مدافع ایتالیایی که در 507 بازی‌اش برای یووه 37 گل زد و 8 بار اسکودتو را برد، گفت: مهاجمی که بیشتر از همه به من ضربه زد و البته جنگیدن با او مفرح بود، لوئیس سوارس بود. او مرا می‌زد اما اگر می‌زدمش هم مشکلی نداشت. با این حال کابوسم، کسی که شب‌ قبل از بازی مقابل تیمش خوابم نمی‌برد، دووان زاپاتا بود. خدای من. قبل از تمام بازی‌های‌مان با آتالانتا من خواب نداشتم. قدرت بدنی و زور او کابوس من بود، البته من این شانس را داشته‌ام که مقابل بسیاری از بزرگان و قهرمانان مانند دروگبا، رونالدو، مسی و تورس بازی کنم. خیلی‌های دیگر هم هستند که نام‌شان را فراموش کرده‌ام اما همه آنها واقعاً خوب بودند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط