دوشنبه 16 مهر 1403 - 17:55

کد خبر 655438

دوشنبه 16 مهر 1403 - 16:00:50


سردار رادان: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲ پلیس برای خدمات‌دهی و تأمین امنیت مردم است


مهر/ فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه امروز در جهان در ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۵ پلیس برای خدمات دهی و تأمین امنیت مردم آن کشور وجود دارد، گفت: در کشور ما امروز این نرخ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲ نفر است.

سردار احمدرضا رادان در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد اظهار داشت: در ابتدا از حضور شما تقدیر و تشکر می‌کنم و خوشحالم که توفیق رفیق شد در خدمت جمعی از دوستان خود باشم که در راستای امنیت کشور تلاش می‌کنند.
وی افزود: انصافاً سال گذشته در بحث پیشگیری از وقوع جرایم در کمیسیون امنیت ملی پیگیری‌های مناسبی صورت پذیرفت و بسیاری از شما عزیزان در این موضوع نقش آفرین بودید.
فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه با بیان اینکه در ساختار جدید که به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده است برای مجموعه فراجا ۴۱ وظیفه تعریف شده است اظهار داشت: این در حالی است که هرکدام از این مأموریت‌ها نیاز به ۵ مأموریت زمینه‌ای و یا بیشتر دارد.
سردار رادان با بیان اینکه امروز در جهان در ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۵ پلیس برای خدمات دهی و تأمین امنیت مردم آن کشور وجود دارد اضافه کرد: در کشور ما امروز این نرخ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲ نفر می‌باشد و این در حالی است که مرزبانی نیز در سایر کشورها از پلیس جداست و به صورت یک سازمان مجزا محسوب می‌شود و این منجر به فشار مضاعف به نیروهای ما می‌شود.
وی بر لزوم افزایش بودجه فراجا در مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: پلیس امروز باید بتواند در برخی پاسگاه‌های مرزی ساخت و سازها را به نحوی انجام دهد که حادثه راسک تکرار نشود و منجر به افزایش منزلت پلیس در این مقرها باشد.
وی افزود: در هیچ کجای دنیا در مناطق عملیاتی، پلیس با خودروی ناایمن انجام مأموریت نمی‌کند و امروز در بررسی برخی از صحنه‌هایی که فراجا شهید تقدیم کرده است علت اصابت گلوله به سر و گردن همکاران ما در عملیات کمین اشرار بوده و با وجود استفاده از جلیقه ضد گلوله به علت استفاده از خودروی ناایمن در این مناطق است.
سردار رادان در ادامه بر لزوم بازنگری در برخی قوانین اشاره و افزود: به نظر وقت آن رسیده که با اصلاح برخی قوانین به بی نظمی‌های شکل گرفته و تعریف شده پایان داد و همگان را به سمت انتظام بخشی سوق داد و می‌توان هوشمندانه، تخلفات و بی قانونی، سارق، قاچاقچی و ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش داد.
وی با بیان اینکه در عین وجود همه کاستی‌هایی که وجود داشته ما پرکارترین و بیشترین مأموریت‌های خود را با با بهترین نتیجه‌ها به سرانجام برسانیم اظهار داشت: در مأموریت اربعین و کنترل سارقان و کشف مواد مخدر و کالای قاچاق و نیز دستگیری و طرد اتباع توانستیم کارنامه قابل ارائه ای داشته باشیم.
سردار رادان با بیان اینکه امروز همه می‌دانند که هزینه برای افزایش امنیت به نوعی سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: امروز همکاران ما در همه بخش‌های این مجموعه جان خود را تقدیم امنیت می‌کنند و امروز ما تنها در مناطق عملیاتی شهید تقدیم نمی‌کنیم بلکه در مجموعه راهور، قاچاق کالا و مواد مخدر و برخورد با خودروهای شوتی شهدایی تقدیم می‌کنیم.
فرمانده کل انتظامی کشور در پایان خاطرنشان کرد: همواره قدردان دوستان و هم رزمان خود در مجلس شورای اسلامی هستیم و تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همکاری نمایندگان محترم بتوانیم امنیت مردم را تأمین کنیم.
در ادامه این دیدار ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک هفته انتظامی به سردار رادان و همه کارکنان انتظامی در سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکریم که توفیق شد در هفته انتظامی در محل ستاد باشیم و این هفته را به شما و کارکنان انتظامی تبریک بگوییم.
وی افزود: این دیدار ما صرفاً به جهت قدردانی از زحمات پلیس در طول سال است و لازم دانستیم تا به نیابت از مردم و حوزه‌های انتخابیه خود و نیز از مجلس در ستاد فراجا حاضر شویم و این روز را تبریک بگوییم.
عزیزی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که باید در موضوع تأمین امنیت یک بازتعریف داشته باشیم و باید بدانیم که نحوه تأمین امنیت به روش‌های سنتی امروزه میسر نیست و باید یک رویکرد هوشمند در این زمینه انجام شود و خوشبختانه راه اندازی مرکز تحلیل داده‌های پلیس، گامی مؤثر در این زمینه است و مجلس آمادگی دارد که در این بازتعریف جدید همراه پلیس باشد و گام‌ها و وظایف خود را در این زمینه انجام دهیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را در تأمین امنیت اجرا کنند و در این مسیر، مجلس همراه فراجا خواهد بود.

گفتنی است در این نشست که قریب به سه ساعت به طول انجامید اعضای کمیسیون امنیت ملی نقطه نظرات خود را اعم از تقدیر و تشکر، انتقادات و پیشنهادات مربوط به حوزه‌های فراجا و نیز حوزه‌های مربوطه خود ارائه کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط