دوشنبه 16 مهر 1403 - 18:52

کد خبر 655517

دوشنبه 16 مهر 1403 - 17:08:38


لاپید خطاب به نتانیاهو: بزرگ‌ترین فاجعه اسرائیل در دوره تو اتفاق افتاد


ایرنا/ رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به مناسبت سالروز عملیات «طوفان الاقصی»، این عملیات را بزرگترین فاجعه رژیم اشغالگر ارزیابی کرد و نخست‌وزیر این رژیم را مقصر آن دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در پیامی اظهار داشت: بدون بازگشت افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) و آواره به خانه های خود، تولد دوباره‌ای وجود نخواهد داشت.

وی خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای کابینه وی تاکید کرد: بزرگترین فاجعه‌ای که از زمان تشکیل اسرائیل برای اسرائیلی‌ها رقم خورد و آنها را آزار داد در دوره شما رخ داده است.

پیش از این نیز «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به مناسبت سالروز عملیات «طوفان الاقصی» بار دیگر به انتقاد از نخست‌وزیر و کابینه این رژیم پرداخت و گفت: نتانیاهو و تصمیم ‌گیرندگان اسرائیل هنور مسؤولیت شکست در بدترین فاجعه تاریخ ما را بر عهده نگرفته‌اند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصربه‌فردی را با حمله به پایگاه های نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی نوار غزه آغاز کرد و ضمن تصرف این پایگاه‌ ها، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود و نوار غزه را تصرف کنند، حملات هوایی شدید خود به بخش های مختلف این منطقه را در هفتمین روز ماه اکتبر آغاز کردند.

اشغالگران که از ناکام ماندن در دستیابی به اهداف خود از طریق حملات هوایی خشمگین بودند، ناگزیر در شامگاه ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، به عنوان بخشی از جنگ علیه مقاومت فلسطین، مرتکب جنایتی دیگر شده و تهاجم گسترده‌ زمینی به داخل نوار غزه را با دو هدف اعلام شده نابود کردن جنبش حماس و سرنگونی حکومت آن در نوار غزه و بازگرداندن اسیران صهیونیست از این منطقه آغاز کردند؛ همزمان با یورش زمینی، حملات هوایی و توپخانه‌ای را نیز تا به امروز ادامه دادند.

با این حال، نخستین سالروز عملیات «طوفان الاقصی» درحالی فرارسیده است که طی یک سال اخیر تمامی رشته‌های رژیم صهیونیستی در طول چند دهه پنبه شد و این رژیم نه تنها نتوانست به اهداف ادعایی دست یابد، بلکه با جنایت های متعدد، چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد و در مقابل، محور مقاومت دستاوردهای مهمی در منطقه کسب کرد که مهمترین آن، بازگشت مسئله فلسطین به کانون توجهات جهانی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط