سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 20:15

کد خبر 656800

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 17:33:51


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: استفساریه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب نشد


ایرنا/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استفساریه ماده (۷) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران به تصویب اعضای کمیسیون نرسید.

ابراهیم رضایی در توضیح نشست عصر امروز سه‌شنبه - ۱۷ مهرماه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز بررسی دو طرح در دستور کار قرار گرفت که نخست طرح استفساریه ماده (۷) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران بررسی شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: پس از سخنان موافقان و مخالفان، در نهایت این استفساریه که به عبارت تعیین تکلیف در انتهای ماده (۷) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پرداخته بود، رای نیاورد.

موضوع استفساریه این بود که آیا مقصود از عبارت « تعیین تکلیف » در انتهای ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، مصوب ۱۳۹۹/۹/۱۲ این است که پذیرش بازگشت آمریکا به برجام و هر گونه اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازگشت کلی یا جزئی به تعهدات برجامی و یا تعطیل، تعلیق، وقفه و یا تاخیر در اجراء و استمرار اجراء تمام و یا هر بخش و جزئی از مفاد قانون یادشده باید با تصویب مجلس شورای اسلامی باشد؟ پاسخ: « بلـی »

رضایی با اشاره به طرح دومی که در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: طرح تشکیل پیمان دفاعی - امنیتی گروه مقاومت در نشست امروز مطرح شد که پس از بررسی طرح و شنیدن سخنان موافقان و مخالفان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در نهایت این طرح به منظور بررسی و انجام کار کارشناسی و اخذ نظرات دستگاه‌های مسوول و مرتبط جهت اصلاح و تکمیل به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارجاع شد تا پس از بررسی بیشتر در دستور قرار بگیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به اتفاق بر لزوم تقویت محور مقاومت و حمایت از ملل مظلوم منطقه به ویژه ملل مظلوم و مقاوم فلسطین و لبنان تاکید و تصریح کردند که باید برای مقابله رژیم صهیونیستی از همه ابزارها و امکانات برای توقف ماشین جنگ رژیم صهیونیستی استفاده شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط