سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 23:51

کد خبر 656901

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 20:13:45


دستبرد به حساب شهروندان در پوشش میوه‌فروش سیار


ایرنا/ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: فردی که در پوشش میوه‌فروش سیار و با استفاده از دستگاه‌های اسکیمر، اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان و برداشت غیرمجاز از حساب‌های آنها می‌کرد، شناسایی و بازداشت شد.

سرهنگ محمدباقر زارعی افزود: شمار زیادی از شهروندان چندی پیش با مراجعه به پلیس فتا همدان نسبت به برداشت غیرمجاز مبالغی از حساب بانکی شکایت کردند.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شاکیان پرونده، تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند که با اقدامات فنی و تخصصی متوجه شدند تمامی مالباختگان این پرونده بعد از خرید از یک میوه فروش سیار مورد سرقت قرار گرفتند.
رییس پلیس فتا همدان اظهار کرد: ماموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی و تخصصی، یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در همدان مورد شناسایی قرار داده که پس از هماهنگی قضائی و رصد اطلاعاتی در یک عملیات متهم را دستگیر کردند.
سرهنگ زارعی ادامه داد: همچنین در ادامه تحقیقات پلیس فتا، همدست این کلاهبردار نیز شناسایی و با دریافت نیابت قضائی در عملیات منسجم دستگیر شد.
وی اضافه کرد: بررسی تراکنش‌های برداشت از حساب شکات موید این بود که متهمان با این شیوه و شگرد اقدام به برداشت غیر مجاز پنج میلیارد ریال از شهروندان همدانی کردند.
رییس پلیس فتا همدان توصیه کرد: شهروندان هنگام خرید از فروشگاه ها و فروشندگان سیار حتما تمامی مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان " و وارد کردن رمز کارت را خودشان انجام دهند.

سرهنگ زارعی افزود: باید به صورت دوره ای نسبت به تغییر رمز عابر بانک های خود اقدام و از تجمیع دارایی خود در یک کارت مشخص پرهیز کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط