سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 23:51

کد خبر 656923

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 20:57:43


مقام‌های آمریکایی: اسرائیل درباره پاسخ به ایران به تصمیم نهایی نرسیده است


فارس/ مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی تصریح کرده‌اند رژیم صهیونیستی هنوز در خصوص پاسخ به انتقام موشکی ایران به تصمیم نهایی نرسیده‌اند.

مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی مدعی شده‌اند دولت جو بایدن به صورت مستقیم از پاسخ احتمالی اسرائیل به انتقام موشکی ایران حمایت نخواهد کرد. سه مقام ارشد آمریکایی تأکید کرده‌اند با آنکه دولت بایدن قصد دارد از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کند، اما این حمایت در قالب حمایت مستقیم از پاسخ احتمالی اسرائیل نخواهد بود. شبکه ان‌بی‌سی گزارش داده دولت آمریکا در عوض با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت خود را از اسرائیل اعلام خواهد کرد.
این گزارش ادعا می‌کند مقام‌های اسرائیل هنوز جزئیات پاسخ احتمالی خود به حمله هفته گذشته ایران را به مقام‌های کاخ سفید اطلاع نداده‌اند.
مقام‌های آمریکایی می‌گویند به نظر نمی‌رسد اسرائیل در خصوص جزئیات پاسخ خود به ایران به تصمیم نهایی رسیده باشد، اما آنها با جلساتی که امروز و دیروز برگزار کرده‌اند در حال رسیدن به گزینه‌های نهایی هستند.طبق ادعای ان‌بی‌سی گزینه‌هایی که اسرائیلی‌ها در حال بررسی آن هستند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی و اطلاعاتی، تأسیسات پدافند هوایی و تأسیسات انرژی را شامل می‌شود.
«یو آو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند. ان‌بی‌سی گزارش داده که در این تماس تلفنی درباره هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای به عنوان اهداف احتمالی بحث نشده است. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند نگران هستند که ممکن است پاسخ اسرائیل در حین دیدار گالانت با آستین در واشنگتن در هفته جاری انجام شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط