چهارشنبه 18 مهر 1403 - 13:47

کد خبر 657292

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 12:53:00


حکم پرونده ارتشای رئیس سابق اداره گمرک شهرستان ساوه صادر شد


ایلنا/ رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صدور حکم حبس و انفصال موقت رئیس سابق اداره گمرک شهرستان ساوه به جرم ارتشا توأم با جعل خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید جزائی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: در پی گزارش واصله از اداره کل اطلاعات استان مرکزی با موضوع ارتشای رئیس (سابق) اداره گمرک شهرستان ساوه، پس از صدور دستورات قضایی و تشکیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اراک و انجام تحقیقات فنی و قضایی، کیفرخواستی در این خصوص صادر شد.
وی افزود: مطابق دادنامه صادره از شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان اراک و قطعیت حکم مذکور در شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، رئیس سابق اداره گمرک شهرستان ساوه، به اتهام ارتشا به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، به تحمل هفت سال و ۶ ماه و یک روز حبس تعزیری، انفصال موقت از مشاغل دولتی به مدت سه سال، پرداخت جزای نقدی به میزان معادل مال مأخوذه در حق صندوق دولت و انتشار حکم در روزنامه‌های کثیر الانتشار محکوم شده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: رأی قطعی صادره جهت فرایند اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرا ارسال شده و این حکم با قاطعیت و مطابق قانون اجرا خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به عزم و اراده دستگاه قضایی و سیاست راهبردی آن در فسادستیزی و مبارزه قاطع با فساد در تمامی ابعاد و عرصه ها، بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمان‌ها و نهاد‌ها تأکید کرد و از برخورد محکم و بی اغماض دستگاه قضا با جرایم و تخلفات صورت گرفته در تمام ارگان‌ها خبر داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط