چهارشنبه 18 مهر 1403 - 15:53

کد خبر 657477

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 11:45:31


اعزام نخستین کاروان حج عمره استان؛ سمنان ۵۴۱ زائر خانه خدا دارد


ایرنا/ مدیرکل حج و زیارت سمنان با اشاره به اعزام نخستین کاروان حج عمره از این استان، گفت: ۵۴۱ نفر در قالب پنج کاروان از امروز هجدهم مهر ۱۴۰۳ تا پایان آبان به حج عمره مفرده اعزام می‌شوند. اولین کاروان اعزامی امروز همگی در سلامت هستند.

قدرت الله چتری، مدیرکل حج و زیارت سمنان اظهار کرد: نخستین کاروان زائران عمره مفرده استان سمنان با ظرفیت ۱۳۰ نفر صبح امروز (هجدهم مهر ۱۴۰۳) از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران عازم سرزمین وحی شد که ۶۱ درصد آنان خانم و ۳۹ درصد آقا بودند و همگی در سلامت هستند.

مدیرکل حج و زیارت سمنان ادامه داد: اعزام زائران به حج عمره مفرده تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در آذر بین ۲ تا سه کاروان به استان سمنان برای اعزام زائران حج عمره مفرده تخصیص می‌یابد.

به گفته چتری، میانگین سنی زائران حج عمره مفرده در استان سمنان ۵۵ سال است و بین ۶۰ تا ۶۵ درصد زائران را خانم ها تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه نخستین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان مربوط به شهرستان دامغان بود که با سلامت کامل به مقصد رسیدند، اظهار کرد: همه دارندگان ودیعه حج از اولویت یک تا ۶۰۰ در بانک‌های ملت و ملی، می‌توانند در کاروان‌های مهر و آذر در سهمیه استان سمنان ثبت نام خود را برای تشرف قطعی کنند.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی انجام شده مدت اقامت حجاج ۱۰ روز خواهد بود که پنج روز در مکه مکرمه و پنج روز در مدینه منوره اسکان خواهند داشت و ایستگاه پروازی همه کاروان ها فرودگاه امام خمینی(ره) تهران تعیین شد.

مدیرکل حج و زیارت سمنان گفت: هزینه حج عمره مفرده با توجه به هتل انتخابی از ۴۲۴ تا ۴۶۰ میلیون ریال است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط