چهارشنبه 18 مهر 1403 - 15:54

کد خبر 657712

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 14:40:00


چند و چون خودروهای قاچاق نویافته در گلستان


ایرنا/ عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه کالاهای سنواتی از سال‌ها قبل در انبارهای استان وجود ندارد، آخرین چند و چون خودروهای قاچاق نویافته (مکشوفه) در استان را بیان کرد.

سعید غلامی، عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی در بازدید از یکی از انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گلستان اظهار کرد: پرونده پیداشدن تعدادی خودروی سواری به گمان قاچاق از سوی مراجع قضایی گلستان در دست پیگیری است و پس از صدور رای قضایی و دستور مراجع رسیدگی‌کننده، از روش‌های شایسته تعیین‌تکلیف خواهند شد.

وی اضافه کرد: بخشی از این خودروها که شایسته فروش است پس از گرفتن، پروانه‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مسیر فروش قرار می‌گیرد و بخش دیگر که پروانه ایمنی، بهداشت و استاندارد ندارد در راستای نگهداری از بهداشت و سلامت جامعه به روش‌های قانونی نابود خواهد شد.

عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی گفت:از آنجا که گلستان در فهرست استان‌های ورودی کالاهای رهاشده و نویافته قاچاق قرار ندارد و حجم کالاهای موجود استان کم است، در ردیف استان‌های نمونه در نظم چینش کالاها در انبارها و شتاب در تعیین‌تکلیف کالاها به شمار می‌رود.

غلامی تصریح کرد: بیشتر کالاهای نویافته در گلستان با سرعت عمل خوب در سامانه یکپارچه اموال تملیکی به ثبت می‌رسد و در مسیر تعیین تکلیف قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در راستای سرعت‌دادن به تعیین‌تکلیف کالاهای در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ۶ ماهه نخست امسال، بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال کالا در ۳۰ استان کشور تعیین‌تکلیف شد.

عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال کالا در پیش‌فروش سراسری سازمان به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه ماقبل بیش از ۱۱ درصد رشد داشت.

غلامی با بیان اینکه مقدار زیاد تعیین تکلیف و فروش کالاهای در اختیار سازمان نتیجه تلاش‌ شبانه‌روزی همکاران در استان‌های مختلف و برگزاری پیش‌فروش سراسری است، افزود: بیش از ۹۷ درصد فروش سازمان از راه روش‌های الکترونیکی و در بستر سامانه شفاف و رقابتی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام می‌شود.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط