پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 10:54

کد خبر 658314

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 08:43:52


سه کودک گنبدی بر اثر مسمومیت با مواد مخدر فوت کردند


فارس/ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: متاسفانه از ابتدای امسال تاکنون، سه کودک براثر مسمومیت با مشتقات مواد مخدر در گنبدکاووس جان خود را از دست دادند.

فرهاد بدیعی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس، در کمیته بررسی علل مرگ کودکان در گنبدکاووس اظهار کرد: متاسفانه یکی از علل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال، بی‌احتیاطی والدین به ویژه والدین معتاد به مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: دسترسی آسان کودکان به مواد مخدر و یا مشتقات آن می‌تواند خطرات جانی برای این کودکان داشته و باعث مرگ آنها شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: براثر بی‌احتیاطی والدین از ابتدای امسال تاکنون، سه کودک زیر پنج سال در نوار مرزی شهرستان گنبدکاووس با استفاده از مشتقات مواد مخدر مانند متادون و ترامادول، جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این حادثه تلخ در سال‌های گذشته نیز برای کودکان زیر پنج سال اتفاق افتاده و تقاضا می‌شود والدین دقت بیشتری در جانمایی مواد مخدر در منزل به ویژه در یخچال داشته باشند و از ریختن چنین موادی داخل شیشه آب و یا بطری نوشابه جدا پرهیز کنند.

بدیعی گفت: اسهال یا بی‌قراری کودک، تکلم بریده بریده، راه رفتن بی‌ثبات، خواب آلودگی، حرکات کُند بدنی و اغما (کاهش سطح هوشیاری) را از علل عمده مصرف موادمخدر یا مشتقات آن در این گروه سنی است.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط