پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 12:59

کد خبر 658478

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 10:48:49


۹۸۹ معتاد متجاهر در مراکز خراسان شمالی پذیرش شدند


ایرنا/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: ۹۸۹ معتاد متجاهر نیمه نخست امسال در مراکز بازپروری ماده ۱۶ استان پذیرش شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد افزایش را نشان می دهد.

ابوالحسن نجفی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی اظهار کرد: معتادان متجاهر در مراکز بازپروری ماده ۱۶ با دستور قضایی جمع آوری و پذیرش می شوند.

وی افزود: مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

نجفی ادامه داد: اکنون ۱۶ مرکز بازپروری ماده ۱۶ و ماده ۱۵ در استان وجود دارد که معتادان متجاهر جمع آوری شده بنابر تشخیص کارشناسان درمانی و مشاوران تا یکسال هم قابلیت نگهداری دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی یادآور شد: مراکز ماده ۱۶ در بجنورد و شیروان مجری پذیرش معتادان متجاهر در استان هستند.

وی با اشاره اقدامات فرنگی و پیشگیری در محیط های دانشگاه، گفت: ۲ هزار و ۶۰۲ دانشجو در این مدت از آموزش های پیشگیرانه بهره مند شدند.

جمعیت این استان یک میلیون نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط