پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 11:53

کد خبر 658408

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 11:46:00


عودت ۱۲ میلیارد ریالی به حساب مالباختگان دهلرانی


ایسنا/ فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از عودت بیش از ۱۲ میلیارد ریال وجه کلاهبرداری شده توسط کارشناسان پلیس فتا در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، خبر داد و گفت: اصلی‌ترین دلیل وقوع جرایم سایبری عدم توجه کاربران به رعایت نکات پیشگیرانه است.

سرهنگ سیدمختار باویر، فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در این خصوص اظهار کرد: طبق رصد و پایش فضای مجازی، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری رایانه‌ای از بیشترین جرائم در سطح شهرستان بوده است.

وی افزود: در بیشتر این جرایم شاکیان پرونده با عدم رعایت و بی‌توجهی به نکات امنیتی نگهداری اطلاعات مالی و خصوصی که بارها از طریق رسانه های مختلف اطلاع رسانی شده است، فرصت مناسب را در اختیار مجرمان قرار داده‌اند.

این مقام ادامه داد: اکثر کاربران با روش‌های مختلف بالا بردن امنیت اطلاعات خود آشنا هستند اما به‌دلیل اینکه تصور می‌کنند هیچ وقت گرفتار مجرمان نمی‌شوند نسبت به آن بی‌توجه هستند.

باویر با اشاره کشف بیش از ۹۶ درصد از پرونده‌های سایبری در شهرستان، اظهار کرد: بیشترین کلاهبرداری‌های اینترنتی از طریق سایت دیوار، و شبکه‌های اجتماعی تحت عناوین فروش خودرو، لوازم سرمایشی گرمایشی، مبل، کاریابی و استخدام، اجاره ویلا و باغ است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط