پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 12:56

کد خبر 658492

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 10:54:48


ساخت یک‌هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر قزوین


ایمنا/ شهردار قزوین گفت: در مجموع یک هزار واحد مسکونی با مشارکت مردم در قالب طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده شهر قزوین در حال احداث است.

مهدی صباغی، شهردار قزوین اظهار کرد: در حال حاضر دو منطقه بافت فرسوده در قزوین داریم که در موقعیت جغرافیایی مطلوبی واقع شده‌اند، اما به دلیل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اوایل انقلاب شاهد نابسامانی در این مناطق هستیم.
صباغی اضافه کرد: تاکنون ۳۳۰ واحد مسکونی در این بافت‌ها نوسازی شده و ۳۳۰ واحد دیگر در حال انجام است که در مجموع یک هزار واحد مسکونی با مشارکت مردم در قالب طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده قزوین در حال احداث است. نخستین دفترچه بافت تاریخی و بافت فرسوده شهر قزوین تصویب و به ثبت رسید و قابلیت عملیاتی پیدا کرده است و در حال بهره‌برداری است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شهر قزوین و مکان‌های مذهبی و گردشگری ادامه داد: شهر قزوین وضعیت اجتماعی و ترافیکی مطلوبی دارد. امروز بزرگ‌ترین افتخار ما این است که از ظرفیت‌های شهر در راستای توسعه کهن شهر تاریخی قزوین استفاده کنیم.
شهردار قزوین با تاکید بر اینکه افتخار و سعادت ما این است که دارای مردمی متدین و با تاریخ تمدن دیرینه هستیم، گفت: مفتخر هستیم که علاوه بر سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران که فرزند این منطقه است، محل پرورش شهیدان بابایی، لشکری، رجایی، ابوترابی، حسن‌پور، پرویز و فرماندهان دیگر بودیم و به این موضوع می‌بالیم.
صباغی اضافه کرد: امروز افتخار می‌کنیم که پشتیبان محور مقاومت و مردم مظلوم غزه، لبنان، یمن و عراق هستیم و به برکت خون شهدا شاهد پیروزی همه مسلمانان جهان در دنیا باشیم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط