پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 15:47

کد خبر 658532

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 11:25:34


اشغالگران هر جنبنده‌ای را در شمال غزه هدف قرار می‌دهند


ایرنا/ سخنگوی اداره دفاع مدنی نوار غزه از محاصره شدید شمال این منطقه از سوی اشغالگران و هدف قرار دادن هر جنبنده از سوی آنها خبر داد.

به گزارش العربی الجدید، «محمود بصل» گفت: ارتش اسرائیل محاصره شدیدی را بر شمال نوار غزه اعمال و آن را از مناطق اطراف خود به طور کامل جدا کرده است.
وی افزود: این محاصره از منطقه «التوام» در غرب تا خیابان صلاح الدین در شرق ادامه دارد. محاصره فقط با ادوات نظامی اسرائیلی نیست، بلکه پهپادهای کوادکوپتر هر جنبنده ای را در این مناطق هدف قرار می دهند.
بصل تاکید کرد: ارتش اشغالگر بیشتر راههای منتهی به مناطق جنوب استان شمال نوار غزه را هدف قرار داده و زیرساختها را ویران کرده و امکان جابجایی تقریبا محال است.
سخنگوی اداره دفاع مدنی نوار غزه ادامه داد: از زمان حمله زمینی رژیم اسرائیل، شمال نوار غزه در معرض بیش از ۱۰۰ حمله شدید قرار گرفته و تنها در روز اول در ۵۰ نوبت به آن حمله شده که دهها فلسطینی به شهادت رسیده اند.
به گفته وی، شمار شهدا با توجه به ده ها پیکر باقی مانده بر زمین رو به افزایش است و نیروهای دفاع مدنی و آمبولانس ها نتوانسته اند به علت بمباران های متوالی و شدید به پیکرها برسند.
بصل اضافه کرد: درخواست کمک از ساکنان محاصره شده در شمال غزه به دست ما رسیده اما نیروهای دفاع مدنی به علت اوضاع امنیتی و حملات شدید اسرائیل نمی توانند به آنجا برسند، زیرا هر جنبنده ای هدف قرار می گیرد.
در همین حال، سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه ای اعلام کرد: درخواست نیروهای اسرائیلی از ساکنان شمال غزه برای حرکت به سمت جنوب این منطقه، فاجعه انسانی را بغرنج تر می کند. بیرون راندن های اجباری از منازل و بمباران مناطق مسکونی از سوی نظامیان اسرائیلی، شمال غزه را به منطقه غیرقابل سکونت تبدیل کرده است.
در بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز آمده است: آنچه اوضاع را بحرانی می کند، ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه از یکم اکتبر جاری است. نیروهای اسرائیلی باید از کوچ دادن اجباری ساکنان شمال غزه دست بردارند.
به نوشته العربی الجدید، هدف از این اقدامات، اجرای طرح موسوم به «ژنرالها »یا همان طرح کوچاندن ساکنان باقیمانده در شمال غزه به سمت جنوب غزه است.
به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز چهارشنبه در جدیدترین آمار خود از شهادت ۴۲ هزار و ۱۰ شهروند فلسطینی در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم این منطقه خبر داد و افزود: شمار مجروحان در نوار غزه نیز از ابتدای جنگ به ۹۷ هزار و ۷۲۰ نفر رسیده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط