پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 17:55

کد خبر 658786

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 15:14:35


پررنگ‌تر شدن مولدسازی در سال آینده


باشگاه خبرنگاران/نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در قانون بودجه بر مولدسازی و واگذاری شرکت‌های دولتی تاکید شده و باید سال آینده مولدسازی را پر رنگ‌تر کنیم.
 
مهرداد لاهوتی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه رادیو اقتصاد تصریح کرد: بر اساس قانون دولت مکلف است بر اساس تورم حقوق ها را افزایش دهد و واقعیت این است که به جهت محدودیت منابع این قانون در سال های گذشته کامل اجرا نمی شد.  در سال های گذشته پانزده تا بیست درصد حقوق ها افزایش پیدا می کرد.
 وی ادامه داد: طبق جلساتی که‌ با وزارت اقتصاد برگزار کردیم مقرر شد معافیت های  مالیاتی از  ۱۲  میلیون تومان به ۲۴ میلیون تومان افزایش یابد و مزیت آن این است که بخشی از آن افزایش حقوق ها بر اساس تورم با این معافیت مالیاتی قابل جبران می شود‌‌.
 نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  توضیح داد: برای معافیت مالیات مشاغل هم هر ساله در بودجه قانون سختی قرار دادیم امسال هم مذاکره ما این بود که این عدد به دویست میلیون تومان برسد به طور مثال‌ اگر مشاغل خرد هجده میلیون تومان درآمد داشته باشد تا آن میزان می توانند از معافیت استفاده کنند.
 لاهوتی اظهار کرد:  نحوه رسیدگی به بودجه هم دو مرحله ای شده و به نظر من این روند باید تغییر کند و مقرر شد سر موقع درباره این موضوع بحث شود.
او با بیان اینکه در قانون پیش بینی شده است رشد نقدینگی ما باید به ۱۳/۸ درصد برسد و ناترازی بانک ها باید از بین رود گفت:  تصور ما  آن است که این نظم ایجاد شده  واگر بتوانیم همین مسیر را دنبال کنیم می توانیم کشور را به مسیر درستی پیش ببریم و بسیاری  از مسائل را برطرف کنیم. 

لاهوتی تاکید کرد: در حال حاضر  ما ناترازی برق داریم و این عدد باید کمتر شود و در پنج سال آینده ما باید ۳۰۰۰۰ مگاوات اضافه کنیم و باید راهکار رسیدن به آن را بررسی کنیم .
وی ادامه داد: در قانون بودجه عمدتا  بر روی چند موضوع تاکید شده که‌ یکی از آنها پر رنگ شدن مولد سازی و واگذاری شرکت های دولتی بوده است و ما باید بتوانیم سال آینده مولد سازی را خیلی قوی تر و پر رنگ تر کنیم.
 نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  توضیح داد:مولد سازی معنی اش این نیست که املاک دولت را صرف هزینه های جاری کنیم. در بعضی دستگاه ها اینطور است که اگر مولد کنیم به خودش برمی گردد مثلا زمین های آموزش و پرورش صرف ساخت مدرسه می شود و وزارت بهداشت هم همینطور است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط