پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 15:47

کد خبر 658659

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 13:30:50


رایزنی‌های مهمی بین عراقچی و نخست‌وزیر قطر انجام شد


ایرنا/ سخنگوی وزارت امور خارجه با تشریح محورهای دیدار امروز وزیر امور خارجه ایران و نخست وزیر قطر گفت: رایزنی‌های مهمی در خصوص وضعیت منطقه و روابط دو جانبه دو کشور بین «سید عباس عراقچی» و «شیخ محمد عبدالرحمن آل ثانی» انجام شد.

اسماعیل بقایی هامانه در پیام رسان ایکس نوشت: رایزنی های مهمی بین دکتر عراقچی و نخست وزیر و وزیر خارجه دولت قطر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در مورد وضعیت منطقه و روابط دوجانبه انجام شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همه کشورهای منطقه مسئولیت دارند که از طریق تلاش برای توقف نسل کشی در غزه و پایان دادن به تجاوز رژیم اشغالگر علیه لبنان، حداکثر همت خود را معطوف محافظت از منطقه در برابر یک فاجعه تحمیلی کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه رایزنی های خود در مورد تحولات منطقه در راس هیاتی دیپلماتیک به قطر سفر کرده است، صبح امروز پنجشنبه - ۱۹ مهرماه - با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت و گو کرد.
عراقچی در این دیدار با مرور تلاش‌های دو کشور برای توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساخت ها در لبنان و فلسطین شد.
نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم با اشاره به روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری های منطقه ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود پس از حضور در ریاض و ملاقات با فیصل بن فرحان وزیر خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به منظور دیدار و رایزنی با مقامات قطر شامگاه چهارشنبه - ۱۸ مهرماه - وارد دوحه پایتخت قطر شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط