پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 18:46

کد خبر 658734

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 14:32:53


۳۲ تن فرآورده غیربهداشتی دام در بوشهر معدوم شد


تسنیم/ مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به بازدید از مراکز عرصه مواد غذایی و تولیدات دامی گفت: در نیمه نخست امسال ۳۵ تن فرآورده پروتئینی غیربهداشتی ضبط و ۳۲ تن امحا شد.

مهدی تنگستانی مکان، مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام و طیور به‌صورت رایگان و مستمر انجام می‌شود اظهار داشت: یک‌میلیون و 670 هزار مورد واکسیناسیون دام در استان بوشهر در یک سال گذشته به‌صورت رایگان در مناطق روستایی و عشایری انجام شده است. از این میزان واکسیناسیون 140 هزار مورد آن مربوط به پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده است.
ویاز تزریق یک‌میلیون و 320 هزار واکسن استراتژیک و 350 هزار واکسن غیر استراتژیک دام و طیور در یک سال گذشته خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه در دامداری‌های روستایی و عشایری و مکان‌های نگهداری سگ‌ها کار تزریق واکسن هاری رایگان است گفت: عمده واکسن‌ها به حیوانات در راستای جلوگیری از آبله، طاعون نشخوارکنندگان، تب مالت، تب برفکی و بیماری تب کریمه کنگو و همچنین آنفلوآنزا است.
وی با اشاره به بازدید 66 هزار و 780 مورد از مراکز عرضه مواد غذایی و فرآورده پروتئینی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته شناسایی و سپس ضبط و معدوم می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه همه اماکن عرضه گوشت قرمز، سفید و آبزیان و فرآورده‌های دامی و لبنی مورد پایش و نظارت قرار دارند گفت: در نیمه نخست امسال 35 تن فرآورده پروتئینی غیر بهداشتی ضبط و 32 تن معدوم شد.برای تأمین ایمنی و امنیت غذایی مردم نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به‌صورت مستمر انجام می‌شود.
تنگستانی تعداد طیور کشتار شده استان بوشهر در نیمه نخست امسال را 7.6 میلیون قطعه عنوان کرد و افزود: در این راستا 14 هزار و 800 لاشه طیور ضبط شد.
وی با اشاره به کشتار 9 هزار و 400 راس دام در نیمه نخست امسال در استان بوشهر اضافه کرد: در این عرصه 11 قطعه لاشه دام به سبب بیماری ضبط شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط