پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 16:58

کد خبر 658736

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 14:35:07


افتتاح نخستین مرکز مشاوره ازدواج در جنوب بوشهر


تسنیم/ نخستین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده ندای دلها زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان در شهرستان دیر جنوب بوشهر راه‌اندازی شد.

حسین بدری، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در آیین راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج شهرستان دیر اظهار داشت: امسال 13 مجوز مراکز مشاوره ازدواج از سوی ورزش و جوانان صادر شده که مرکز تخصصی مشاوره ازدواج شهرستان دیر نخستین مرکز جنوب استان بوشهر است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی آموزش‌های قبل ازدواج در استان بوشهر گسترش می‌یابد.
وی با بیان اینکه آموزش زوجین قبل از ازدواج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است گفت: در این راستا آموزش‌های مورد نیاز به زوج‌ها ارائه می‌شود.
بدری با اشاره به اینکه امسال 180 کارگاه آموزشی پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 40 کارگاه آموزشی برگزار شده و بقیه تا پایان سال تشکیل می‌شود.
انتقاد از نبود خانه جوان در شهرستان دیر
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر هم گفت: ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی افراد می‌باشد و در عصر حاضر فرآیند ازدواج و طلاق از موضوعات اصلی پژوهش‌ها در حوزه علوم اجتماعی و روانشناسی خانواده به شمار می‌رود.
‌محمد بحرینی نژاد افزود: یکی از اهداف اساسی در حوزه روابط بین زوجین، فراهم کردن بینش و آگاهی به منظور پیشگیری از اختلالات فردی و بین فردی است که مرکز تخصصی مشاوره می‌تواند در این راستا موفق عمل کند.
وی ضمن انتقاد از نبود خانه جوان در شهرستان دیر بیان کرد: بخشی از وظایف مهم در ورزش و جوانان ساماندهی امور مختلف جوانان است که خانه جوان می‌تواند خلاهای موجود جوانان را پر کند.
افزایش مهارت‌های فردی زوجین و مشاوره‌ای
مدیر مرکز تخصصی مشاوره و خانواده ندای دلها گفت: وظیفه اصلی ما کاهش طلاق و آگاهی بخشی به جوانان در امر ازدواج است.
سایه عبدی افزود: مهارت‌های فردی زوجین و مشاوره‌ای، ایجاد صمیمیت و عشق، ارتباط واقعی بین زوجین آموزش‌های مورد جامعه هدف است.
وی از همه مدیران دستگاه‌ها و نهادها و دستگاه قضایی درخواست کرد که برای پیشرفت و آگاهی‌بخشی به جوانان با این مرکز همکاری داشته باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط