پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 16:55

کد خبر 658760

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 14:50:30


بارش‌های رگباری در راه برخی مناطق فارس


ایرنا/ مدیرکل هواشناسی فارس با اعلام وضعیت سطح زرد نسبت به بارش های رگباری و موقت همراه با رعدو برق، وزش باد و احتمال جاری شدن روان آب از بعداز ظهر پنجشنبه ۱۹ مهر ماه در نیمه شرقی، مناطق مرکزی، شمال غرب، و جنوب شرق استان هشدارداد.

سید قاسم حسینی، مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد : این سامانه، نیمه شرقی، مناطق مرکزی و شمال غرب به ویژه منطقه فورگ داراب و داراب و لارستان پیش بینی شده است و برای جمعه هم در جنوب شرق استان فعال است.
احتمال جاری شدن روان آب
مدیر کل هواشناسی فارس اضافه کرد : اثر مخاطره همچون احتمال جاری شدن روان آب و بر خورد صاعقه وجود دارد از این رو پرهیز از نشستن در بستر و حاشیه رودخانه ها و پرهیز از دره نوردی در مناطق ذکر شده توصیه می شود.
پیشتر هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد کشاورزی چهاردهم مهرماه با توجه به کاهش دما بین ۲ تا درجه در شمال استان ، نسبت به خطر سرما زدگی محصولات و احتمال خسارت به ادوات کشاورزی هشدار داده بود.
زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط