جمعه 20 مهر 1403 - 13:54

کد خبر 659266

جمعه 20 مهر 1403 - 09:46:58


هوای خراسان رضوی غبارآلود می‌ماند


ایرنا/ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای این استان تا روزهای ابتدایی هفته آینده بدون تغییرات نوسانی خاص، معتدل باقی می‌ماند و آسمان همچنان غبارآلود است.

زهرا آهنگرزاده، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: از روز چهارشنبه هفته جاری دوباره روند افزایشی دمای هوا در خراسان رضوی آغاز شد که مناطق جنوبی بیشترین افزایش دما را داشته‌اند.
وی ادامه داد: روز گذشته نیز وزش باد بیشتر مناطق خراسان رضوی را در نوردید، در این مدت سرعت وزش باد در شهرستان سرخ ۶۷ کیلومتر در ساعت ثبت شده است، این پدیده موجب غبارآلود شدن آسمان بیشتر مناطق استان از جمله کلانشهر مشهد شد.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار، هم اکنون در نوار شرقی استان جریان دارد که از عصر امروز با افزایش سرعت باد، میزان آلایندگی ناشی از گرد و غبار در بیشتر نقاط استان افزایش خواهد یافت.
آهنگرزاده افزود: در شبانه روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۶ درجه و بردسکن با ۳۵ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم ترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۴ تا ۲۹ درجه را پشت سر گذاشته است.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: دمای کنونی هوای مشهد ۱۹ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز بین ۱۵ تا ۲۹ درجه در نوسان خواهد بود.

هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است 
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد، امروز (۲۰ مهرماه) برای دومین روز پیاپی، در شرایط "ناسالم و آلوده برای تنفس شهروندان" قرار دارد.
مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۳۳ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۳۶ از ناسالم بودن هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.
وی با بیان این که هوای مناطق « امامیه ، شهید آوینی، رسالت، وحدت، رسالت و ماشین ابزار» برای تمامی افراد آلوده است، اظهار کرد: کیفیت هوای پنج منطقه مشهد سالم و سایر ۱۲ منطقه دارای ایستگاه سنجش شهر مشهد، در شرایط ناسالم برای افراد حساس قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط