شنبه 21 مهر 1403 - 11:59

کد خبر 659991

شنبه 21 مهر 1403 - 07:53:36


تأیید نهایی بیش از ۱۲ هزار متقاضی طرح ملی مسکن در سیستان و بلوچستان


ایسنا/ مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۲ متقاضی طرح ملی مسکن در استان بعد از تایید نهایی به پروژه ها متصل شده اند. 

عطاء اله اکبری، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از تامین زمین برای ساخت ۱۶۸ هزار و ۵۹۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد و گفت:

مدیر کل راه و شهرسازی استان از پیشرفت ۵۰ درصدی تعهدات این اداره کل در ساخت ۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه خبر داد و افزود: اتمام طرح های در ساخت این اداره کل در حوزه راه نیازمند حداقل  ۲ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان اعتبار است.

اکبری مطالبات پیمانکاران راه‌سازی این استان را هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پروژه های راه‌سازی در استان  علی رغم محدودیتهای مالی بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجراست و با وجود بدهی به پیمانکاران، طرح‌های راه‌سازی در استان همچنان فعال است  و بر اساس برنامه زمانبندی قبل از پایان سال چند پروژه مهم استان آماده بهربرداری خواهد شد.

وی حوزه راه را مبنای توسعه عنوان و تصریح کرد: بهره‌گیری از مزیت‌های موقعیت جغرافیایی استان در عرصه حمل‌ و نقل، یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار تعریف شده که تلاش می‌شود با تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه سازی این امر محقق شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در کنار توسعه محورهای مواصلاتی، تامین مسکن و توسعه شهری نیز مسائل حائز اهیمت است که اجرای طرح‌های مسکن و شهرسازی با جدیت دنبال می‌شود.

اکبری ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ها در شهرهایی که امکان پذیر است زمین را به متقاضیان تحویل می‌دهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات و سایر امکانات مربوطه اقدام به ساخت کنند و در زاهدان که تعداد متقاضیان بالایی دارد این طرح به صورت انبوه و تعاونی ساز در حال انجام است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط