شنبه 21 مهر 1403 - 12:00

کد خبر 660092

شنبه 21 مهر 1403 - 09:04:40


پیش به سوی طلای ۳ هزار دلاری با ریزش دلار


ایسنا/طلا روز جمعه (۱۱ اکتبر) و پیش از تعطیلی بازار، پس از آن که داده‌های تورم آمریکا چشم‌انداز کاهش نرخ بهره را در ماه آینده تقویت و دلار را به زیر بالاترین سطح اخیر محدود کرد، بیش از یک درصد افزایش یافت، در حالی که تقاضای امن ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نیز باعث افزایش شمش شد.

طلای جهانی با ۱.۱ درصد افزایش به ۲۶۵۸ دلار و ۴۲ سنت در هر اونس رسید و برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت. طلای آمریکا با ۱.۴ درصد افزایش به ۲۶۷۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.
دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures گفت، اقتصاد نسبتاً قوی است و فدرال رزرو به دنبال کاهش نرخ بهره هستند، زیرا برخی از بخش‌ها مانند مسکن به طور قابل‌توجهی کند شده‌اند.
قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه سپتامبر بدون تغییر باقی ماند و با توجه به چشم‌انداز تورمی مطلوب، از انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده حمایت کرد. جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد بازار در کیتکو متالز گفت، فدرال رزرو در مسیر کاهش دو چهارم واحدی نرخ بهره در سال جاری باقی می‌ماند.
پاویلونیس افزود، انتظار می‌رود طلا تا سال ۲۰۲۵ به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی، نگرانی‌های تورم و عدم اطمینان انتخابات به ۳۰۰۰ دلار آمریکا برسد. دلار در روز جمعه در برابر همتایان خود به پایین‌تر از بالاترین حد دو ماه اخیر رسید.
خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که افزایش قیمت طلا با توجه به داده‌های روز پنج‌شنبه است که نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا در ماه گذشته اندکی بیشتر از حد انتظار افزایش یافته است، اما افزایش سالانه تورم کمترین میزان در بیش از ۳.۵ سال گذشته بوده است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۱.۱ درصد افزایش به ۳۱.۵۴ دلار رسید و پلاتین با ۱.۹ درصد افزایش به ۹۸۶.۱۵ دلار رسید وهر دو فلز در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفتند. پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶۳ دلار و ۵۵ سنت رسید، اما در هفته نزدیک به ۵ درصد افزایش داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط