شنبه 21 مهر 1403 - 17:57

کد خبر 660752

شنبه 21 مهر 1403 - 15:52:33


گزارش‌دهنده فرار مالیاتی در فارس، یک میلیارد ریال پاداش گرفت


ایرنا/ مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: پاداش یک میلیارد ریالی به گزارش‌دهنده فرار مالیاتی در این استان پرداحت شد.

حمیدرضا محمدابراهیمی، مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: پیرو دریافت گزارش مردمی مبنی بر فرار مالیاتی یک شخص فعال در زمینه صنعت چوب، در اجرای ماده (۱۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم، بازرسی مالیاتی از محل فعالیت این مؤدی صورت گرفت.
مدیرکل امور مالیاتی فارس افزود: با بررسی اسناد و مدارک به دست آمده مرتبط با فعالیت سال های ۱۳۹۴ لغایت ۱۴۰۰این مؤدی، اوراق تشخیص و مطالبه مالیات به مبلغ ۶۱۵ میلیارد ریال برای مؤدی صادر شد و تاکنون مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال از مالیات قطعی شده مؤدی، وصول شده است.
محمدابراهیمی اضافه کرد: در اجرای مفاد ماده (۳۷) آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم، مبلغ یک میلیارد ریال پاداش را سازمان امور مالیاتی کشور به شخص گزارش دهنده فرار مالیاتی پرداخت کرد.
وی کسب درآمد و عدم پرداخت مالیات، عدم استفاده از دستگاه کارتخوان، تفاوت بین نوع شغل درج شده روی رسید دریافتی از دستگاه کارت‌خوان با نوع شغل واقعی، عدم صدور فاکتور، صدور فاکتورهای غیر واقعی، کم‌اظهاری درآمد به سازمان امور مالیاتی، استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر، استفاده از چندین دفتر یا نرم افزار حسابداری را برخی از روش های معمول فرار مالیاتی برشمرد.
او گفت: هرگونه درخواست غیرموجه دریافت وجه نقد و کارت به کارت غیرمجاز است و مردم می توانند به منظور مطالبه اجتماعی، گزارش تخلفات مالیاتی را از طریق مرکز ارتباط مردمی این اداره کل با شماره تماس ۱۵۲۶ اعلام و یا تخلف مذکور را از طریق سامانه سوت زنی در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir ثبت کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط