شنبه 21 مهر 1403 - 18:01

کد خبر 660761

شنبه 21 مهر 1403 - 15:56:31


۳۴ قبضه سلاح از متخلفان شکار در اصفهان کشف شد


ایرنا/ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان از کشف و ضبط ۳۴ قبضه سلاح از متخلفان شکار در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

علی عباسی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان اظهار کرد: این تعداد سلاح شامل ۱۰ قبضه اسلحه غیرمجاز(سه قبضه ساچمه‌زنی و هفت قبضه بادی)، ۲۳ اسلحه مجاز(هفت قبضه گلوله‌زنی، یک قبضه بادی و ۱۵ قبضه ساچمه‌زنی) و یک قبضه اسلحه جنگی(سیمینوف) است.
وی با بیان‌اینکه ۶۲۶ وسیله و ابزار مختلف نیز در این مدت از متخلفان شکار در استان اصفهان کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: برخی از این وسائل شامل تور زنده‌گیری، تله شکاری، فشنگ، تیر و کمان، شوکر و تبر بوده است.
عباسی، تعداد کل متخلفان شکار شناسایی شده در استان در نیمه نخست امسال را ۱۵۱ نفر اعلام و اضافه کرد: این افراد تحت پیگیرد قانونی و قضایی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: متخلفان شکار در نیمه نخست امسال برای صید و شکار غیرمجاز۱۳۰ کیلوگرم انواع آبزیان(زردپره و کپور ماهی)، ۷۵ قطعه پرنده(کبک، تیهو، فاخته، باقرقره و کبوتر) و ۵۶ راس انواع پستانداران شامل ۱۷ راس پازن، ۱۵ راس قوچ، ۱۱ راس گُراز، چهار راس بز، سه راس ماده آهو و ۶ راس کل آهو اقدام کردند که با عوامل آن برخورد شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به ۲۱۹ مورد زنده‌گیری غیرمجاز انواع گونه‌های پرندگان و پستانداران در این مدت توسط متخلفان، گفت: بیش از ۱۰۲ هزار مورد نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز حیات وحش زنده و غیرزنده نیز در نیمه نخست امسال در استان شناسایی و با آن برخورد شده است.
عباسی افزود: این موارد شامل ۲ قلاده توله خرس سیاه، ۱۰۲ هزار و۳۰۰ حلزون، یک میمون، ۱۵ سهره طلایی، ۱۳ مرغ مینا، پنج سگ، ۲ دلیجه، هشت طرقه و ۲ بلبل خرما بوده است.
وی با اشاره به شناسایی ۷۳ مورد آلودگی محیط زیستی در مدت مذکور توسط یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: ۵۱ اخطاریه محیط زیست نیز در نیمه نخست امسال توسط این یگان ابلاغ شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به مهار آتش‌سوزی ۵.۶ هکتار از اراضی تحت حفاظت محیط زیست در این بازه زمانی، افزود: این موارد شامل آتش سوزی در سه هکتار از اراضی پارک ملی موته و ۲.۶ هکتار در منطقه حفاظت شده دالانکوه است.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه‌قاضی، قمیشلو و موته، پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد، «خارو و کوه بزرگی» و یخاب، منطقه حفاظت شده کرکس، کهیاز، «قمصر و برزک» و دالانکوه، اثر طبیعی ملی سپاهان، تالاب بین‌المللی گاوخونی، مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان هستند.
این استان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.
در استان اصفهان از ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌ طبیعی،‌ حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل‌ها،۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان تشکیل می‌دهد، در این میان وسعت مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و چهارگانه اصفهان و ۲ میلیون و دویست هزار هکتار برآورد می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط