شنبه 21 مهر 1403 - 21:50

کد خبر 660884

شنبه 21 مهر 1403 - 17:55:45


کاهش نفوذ آب و زردشدن سیمان با تکنولوژی نانو


ایسنا/ یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کاشان، افزودنی نانویی تولید کرده که استفاده از آن به آبگریز شدن ملات سیمانی و کاهگل کمک می‌کند.

به نقل از ستاد نانو، یکی از مهمترین مشکلاتی که در سیمان معمولی وجود دارد، ایجاد شوره، نفوذ آب، زرد شدگی و آلودگی سطحی در گذر زمان است. برای حل این مشکل محققان یکی از شرکت‌ها پودر نانویی را تولید کردند.

این پودر به صورت افزودنی بوده که موجب آبگریز شدن ملات سیمانی و کاهگل می‌شود. این پودر که با بهره گیری از فناوری نانو به تولید رسید، به ملات کاهگل و سیمان اضافه می‌شود و در نهایت موجب آبگریزسازی سازه می‌شود.

با توجه به خاصیت ضد اسیدی، ضد بازی و ضد پرتو فرابنفش این افزودنی، استفاده از آن در محیط‌های باز کاملا میسر است. عدم نفوذ یون‌های خورنده مانند کلر و گوگرد به داخل سازه‌های سیمانی به خصوص در شهرهای ساحلی، جلوگیری از نفوذ آب به نماهای سیمان و کاهگل، عدم ایجاد شوره، جلبک، زرد شدگی و آلودگی سطحی درگذر زمان بر روی ملات‌های سیمان و کاهگل از جمله مزایایی است که این پودر نانویی برای ساختمان به ارمغان می‌آورد.

از این محصول می‌توان در صنعت ساخت و ساز، صنعت گردشگری و بناهای تاریخی، زیباسازی شهر و کارخانه‌های تولید سیمان استفاده کرد.

این محصول به صورت پایلوت در چند شهر پربارش شمالی و شهرهای مرکز کشور اجرا شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط