شنبه 21 مهر 1403 - 23:55

کد خبر 661106

شنبه 21 مهر 1403 - 21:48:42


ورود استاندار به ماجرای لغو ناگهانی مراسم استانی روز دامپزشک در آمل


ایرنا/ استاندار مازندران به مدیرکل بازرسی استانداری مأموریت داد تا در اسرع وقت دلیل لغو مراسم استانی روز دامپزشک که قرار بود ۲۰ مهر در یکی از تالارهای آمل برگزار شود را بررسی و عاملان اختلال در برگزاری این مراسم را معرفی کند.

سازمان نظام دامپزشکی مازندران به بهانه روز ملی دامپزشک ۱۴ مهر برنامه‌ای برای گردهمایی دامپزشکان عضو این سازمان تخصصی را تدارک دیده بود که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود شامگاه جمعه ۲۰ مهر با حضور نزدیک به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از دامپزشکان استان در تالار همایش‌های اکسین آمل برگزار شود. اما با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدارک همه اقدامات و ملزومات مراسم تجلیل از دامپزشکان برتر و پذیرایی در این همایش، از برگزاری این گردهمایی ساعاتی پیش از برگزاری جلوگیری شد که این موضوع انتقاد و گلایه جدی دامپزشکان مازندران را به دنبال داشت.
استاندار مازندران امروز شنبه در واکنش به انتقاد و گلایه دامپزشکان استان با صدور نامه‌ای به مدیرکل عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خواستار بررسی فوری مشکل در برگزاری این مراسم استانی شد.
یوسف نوری در این باره اظهار کرد: نقش بی‌بدیل دامپزشکان و سازمان نظام دامپزشکی در توسعه پایدار امنیت غذایی و ارتقای سلامت عمومی برای همه روشن است و تلاش‌های این قشر در حوزه سلامت جامعه را باید ارج نهاد.
وی با اشاره به لزوم تقویت تشکل‌های تخصصی در استان و کشور، افزود: رویکرد دولت وفاق ملی حمایت از حضور فعالانه و مسئولانه تشکل‌های تخصصی بخش خصوصی در بالندگی حوزه عمل فعالان اقتصادی در سراسر کشور است و باید از این قبیل رویدادهای تخصصی استقبال کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی ایجاد مشکل در روند برگزاری مراسم استانی روز دامپزشک که قرار بود به میزبانی سازمان نظام دامپزشکی در آمل برگزار شود، کدورت و ناراحتی جمعی از فعالان حوزه تامین امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه را به دنبال داشت که این اقدام مورد پذیرش نیست.
نوری تصریح کرد: به مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری مازندران ماموریت داده شد تا در اسرع وقت ضمن بررسی دقیق موضوع و دلجویی و تفقد از برگزار کنندگان این مراسم، عاملان ایجاد مشکل در شکل‌گیری این همایش را شناسایی و برای پیگیری‌های بعدی به اینجانب معرفی کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط