شنبه 21 مهر 1403 - 22:53

کد خبر 660920

شنبه 21 مهر 1403 - 18:36:42


یک میلیون قطعه ماهی زنده به کشورهای هدف صادر شد


مهر/ مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طی ۶ ماهه امسال، یک میلیون قطعه ماهی زنده به کشورهای هدف صادر شده است.

مهدی تنگستانی‌مکان، مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه آبزیان است و دامپزشکی استان نیز در این زمینه تلاش‌های فراوانی دارد.

وی حمل و نقل انواع فرآورده‌های دامی را ۱۷۲ هزار و ۳۳۳ تن اعلام و بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال هشت میلیون و ۵۴۰ هزار کیلوگرم ماهی و آبزیان منجمد تازه و تولیدی استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر آن یک میلیون قطعه ماهی زنده به کشورهای هدف صادر شده است.

تنگستانی از برداشت ۲۴۶ تن ماهی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: ۸۹ قفس پرورشی برای تولید ماهی در سواحل استان بوشهر نصب و تاکنون ۳۰ قفس آن فعال و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی یک میلیون و ۳۳ هزار قطعه بچه ماهی در قفس‌های پرورشی سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر اضافه کرد: در ۱۱ سایت پرورش میگو یک میلیارد و ۹۴۲ میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی و عملیات برداشت زودهنگام میگو پرورشی برخی مزارع آلوده به بیماری نکروز حاد عفونی پانکراس آغاز شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر استخرهای پرورش میگو استان را ۵ هزار و ۲۹۷ استخر اعلام کرد و افزود: ۳۷۴ مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر فعال است که برداشت محصول آنها قبل از آغاز فصل سرما آغاز می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط