یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 00:45

کد خبر 661178

شنبه 21 مهر 1403 - 22:51:12


محتوایی که در تلویزیون‌های هوشمند می‌بینید، ردیابی می‌شود


دیجیاتو/ فناوری «تشخیص خودکار محتوا» (ACR) فیلم یا سریالی را که روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود، متناوب ضبط و شناسایی می‌کند.

در مقاله تحقیقاتی جدیدی ادعا‌شده تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و ال‌جی به این فناوری مجهزند که محتوایی را که بخش می‌شود، ردیابی و ضبط کند. آن‌ها می‌گویند وقتی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، گویی همراه شخص دیگری تلویزیون تماشا می‌کنید.

طبق گزارش‌های این تحقیق، این فناوری که «تشخیص خودکار محتوا» (ACR) نام دارد، ویژگی جدیدی نیست و قبلاً فقط در چند برنامه مانند نتفلیکس یا Hulu وجود داشت. ACR محتوایی را که روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود، متناوب ضبط می‌کند و آن را با مجموعه‌ای از محتوا تطبیق می‌دهد. درنهایت، مشخص می‌شود چه محتوایی چه زمانی تماشا شده است.

ACR در تلویزیون‌های هوشمند امروزی

در این مقاله تحقیقاتی، دانشمندانی از ایالات متحده، بریتانیا و اسپانیا متوجه شده‌اند اکنون فناوری ردیابی ACR به هسته اصلی تلویزیون‌های هوشمند نفوذ کرده است.

در واقع محققان می‌گویند قبلاً از این فناوری برای ردیابی شخص ثالث انجام می‌شد اما اکنون خود پلتفرم تلویزیون نیز از طریق سیستم‌عامل می‌تواند محتواهای شما را مشاهده کند.

طبق این تحقیق، ACR فریم‌های بصری یا صوتی را دوره‌ای ثبت می‌کند سپس آن را در یکی از سرورهای خود با پایگاه داده‌ای از محتواهای شناخته‌شده مانند فیلم‌ها، تبلیغات یا ویدیوهای آنلاین مطابقت می‌دهد. این امر به پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند مانند پلتفرم‌های سامسونگ و ال‌جی اجازه می‌دهد به کاربران تبلیغات شخصی‌سازی‌شده نمایش بدهند.

نکته بعدی این است که ACR می‌تواند در یک ثانیه چندین‌ بار از صفحه تلویزیون عکس بگیرد اما داده‌های آن هر 15 ثانیه یک‌ بار آپلود می‌شوند. نداشتن حساب کاربری در تلویزیون روی عملکرد این فناوری تأثیر نمی‌گذارد. همچنین در توسعه این فناوری (به‌صورت سوم شخص) ظاهراً به قوانین کپی‌رایت توجه شده؛ زیرا هنگام پخش محتوای نتفلیکس یا یوتیوب عمل نمی‌کند.

البته تنظیمات تلویزیون‌ها گزینه‌ای دارد که ردیابی را غیرفعال می‌کند و محققان می‌گویند این کار واقعاً روند ردیابی ACR را متوقف می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط