شنبه 21 مهر 1403 - 22:56

کد خبر 660928

شنبه 21 مهر 1403 - 18:46:46


آندو: امتیاز می‌گیریم، خوب هم امتیاز می‌گیریم


ورزش 3/ آندرانیک تیموریان، مربی تیم ملی و دستیار امیر قلعه نویی که بعد از حضور در دو جام جهانی تجارب ارزشمند خود از حضور در عرصه ملی و بازی در لیگ برتر انگلیس را به بازیکنان جوانتر منتقل می‌کند، معتقد است که تیم ملی در دیدار با ازبکستان باوجود یک یار کمتر نمایش تهاجمی را ارائه کرد و به لاک دفاعی فرو نرفت. تیموریان همچنین اعتقاد دارد که ایران برای کسب پیروزی و حفظ صدرنشینی در مقابل قطر به میدان خواهد رفت و فضای پرامیدی در اردوی تیم ملی حاکم است.
آندو درباره تساوی در بازی با ازبکستان گفت: «به طور کلی ما بازی خوبی انجام دادیم و حتی شایسته کسب پیروزی هم بودیم. می‌توانم بگویم با توجه به آنالیز عملکرد ملی‌پوشان اغلب دقایق بر توپ و میدان مسلط بودیم. حتی زمانی که تیم ملی 10 نفره شد نیز ما از بازی رو به جلو غافل نشدیم و همان طور که دیدید به یک بازی صرفا دفاعی روی نیاوردیم. عملکرد تیم ملی در آن بازی قابل قبول بود و به اعتقاد من می‌توانست با کسب یک برد دیگر بهتر هم باشد که در هرحال قسمت نشد که در آن بازی به برتری برسیم.»
مربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه صحبت‌های خود درباره حال و هوایی که در اردوی تیم ملی حاکم است، گفت: «فضای تیم ملی بسیار خوب است و همه بازیکنان با انگیزه و روحیه مناسب در تلاشند بهترین عملکرد را در بازی چهارم به نمایش بگذارند. کادر فنی تیم ملی و در راس آن آقای قلعه‌نویی نیز بعد از بازی با ازبکستان تدابیر لازم را برای بازی بعد اندیشیده‌اند و ما به دنبال کسب پیروزی در بازی با قطر هستیم. هیچ بازیکنی را در اردوی تیم ملی نمی‌بینید که احساس ناامیدی داشته باشد. شکر خدا فضای بسیار پرامید و مطلوبی در تیم ملی حاکم است.»
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه تیم ملی صالح حردانی و سامان قدوس را در بازی بعد در اختیار ندارد و امیرقلعه‌نویی می‌خواهد چه تدابیری را برای بازی سه‌شنبه شب بیندیشد، گفت: «یک نکته را به طور کلی عرض کنم. همه بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی، قابلیت بازی در ترکیب اصلی را دارند. بنابراین غیبت این دو بازیکن ارزشمند در بازی آینده مقابل تیم ملی قطر نباید اثری در اهداف ما داشته باشد. خوشبختانه بازیکنان بزرگی در تیم ملی هستند و جوان‌هایی که دعوت شدند نیز رضایت بخش عمل کرده‌اند وآن‌ها می‌توانند در آینده به بازیکنان بزرگی برای فوتبال ایران تبدیل شوند.»
تیموریان در پاسخ به این سوال که شاید برخی از نمایش تیم ملی مقابل ازبکستان چندان رضایت نداشته باشند، این واکنش را نشان داد: «یک چیز را صادقانه خدمت مردم فوتبال دوست ایران عرض کنم. اگر در بازی با ازبکستان به دلیل اخراج حردانی مجبور به تغییر تاکتیک نمی‌شدیم شانس بسیار بالایی برای کسب پیروزی در این بازی داشتیم. ما برای لحظه لحظه بازی‌مان برنامه‌ریزی داشتیم و می‌خواستیم در نیمه دوم شکل متفاوت‌تری را ارائه کنیم که 10 نفره شدن تا حدی برنامه‌های ما را عوض کرد. البته این اتفاقات جزو لاینفک فوتبال است و شما نمی‌توانی پیش‌بینی کنی که در جریان بازی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. مهم این است که در زمان 10 نفر شدن انعطاف‌پذیری تاکتیکی مناسب از سوی کادر فنی تیم ملی انجام شد و نتیجه مطلوبی به دست آمد.»

آندو ادامه داد: «البته می‌دانیم که شاید علاقه‌مندان به فوتبال انتظار بازی هجومی‌تر را داشته باشند اما هدفی که درچنین مسابقاتی اهمیت بسیار بالایی دارد این است که تیم ملی بتواند امتیازات مناسبی را به دست آورد. ما در امتیازگیری بسیار عالی عمل کردیم و قصد داریم با همین رویه ادامه بدهیم تا حضورمان در جام جهانی قطعی شود.»
مربی تیم ملی فوتبال در پایان صحبت‌های خود پیرامون تقابل با تیم ملی فوتبال قطر نیز این جملات را به زبان آورد: «فوتبال قطر را خوب می‌شناسیم و اغلب بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی نیز با زیر و بم فوتبال این کشور آشنایی دارند. هدف ما مانند بازی‌های قبل کسب حداکثر امتیازات است که امیدواریم با درایت آقای قلعه‌نویی و تلاش ستودنی بازیکنان تیم ملی به اهداف‌مان برسیم و بار دیگر مردم عزیز ایران را خوشحال کنیم. از هوادارن تیم ملی می‌خواهم مثل همیشه با انتقال انرژی‌های مثبت روحیه مضاعفی به ما بدهند تا بهترین نتیجه ممکن رقم بخورد.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط