شنبه 21 مهر 1403 - 21:51

کد خبر 660961

شنبه 21 مهر 1403 - 19:30:07


پیشنهاد برای تعطیلی روز بزرگداشت شاهچراغ(ع)


ایسنا/ معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس پیشنهاد داد تا روز بزرگداشت شاهچراغ(ع) در این استان تعطیل اعلام شود.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم، روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) همانند سایر برخی استان‌ها در فارس تعطیل اعلام شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس تصریح کرد: با تعطیلی این روز اگر مراسمی در همین راستا برگزار شود، مردم می‌توانند مشارکت‌ فعالی داشته باشند و درگیر مباحث اداری نباشند.

وی ادامه داد: این موضوع را به عنوان یک مصوبه داشته باشیم و به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد دهیم، که متناسب با ۳ حرم اهل بیت (ع) این روز در فارس تعطیل اعلام شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این نشست با اشاره به اینکه پیشنهاد شهرداری مبنی بر این بود که ۱۵ اردیبهشت به عنوان روز شیراز در تقویم ثبت شود اما شورای فرهنگی عمومی کشور نام‌گذاری روزها را به نام مراکز استان از دستور کار خارج کرده و روز استان را پیشنهاد داده است، گفت: روز ۱۵ روز اردیبهشت به نام روز شیراز کاملاً در بین مردم جا افتاده است.

محمدعلی چوبینی ادامه داد: درخواست ما از شورای فرهنگ عمومی کشور ثبت این روز در تقویم رسمی کشور بوده است. برخی از استان‌ها که نام استان و نام مرکز آن یکی است این ثبت یکی شده است اما برای استان فارس با مرکزیت شیراز این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: روز ۱۵ اردیبهشت به همین شکل که امروز می‌بینیم مسکوت بماند اما یک روز به نام روز فارس مشخص و بررسی شود و در تقویم رسمی کشور با ملاحظات تمام جوانب روزی به نام استان فارس را در تقویم رسمی کشور ثبت کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه شاخصه‌های برای ارزیابی دستگاه‌های مختلف مشخص شده است، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی و یک بودجه در سطح کلان مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

محسن پاپری زارعی با اشاره به اینکه بر اساس نظر استان‌ها، برش‌ها را مشخص کردند، گفت: سال قبل با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که ۳۰ میلیارد تومان بابت نقشه مهندسی فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است.

وی در رابطه با برنامه عملیاتی تصریح کرد: اگر برنامه عملیاتی تهیه نشده است باید به وسیله یک مشاور با قید فوریت برنامه عملیاتی تهیه شده و در جلسه شورای فرهنگ عمومی مورد بحث و تصویب قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: جلسه شورای راهبری سند سومین حرم اهل بیت (ع) با حضور بزرگان تشکیل شد و قرارداد تدوین برنامه عملیاتی سند مابین شهرداری و مرکز استنادی جهان اسلام امضا شد.

سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه فضای اختصاصی دبیرخانه سند در خیابان ۹ دی استقرار یافته است، گفت: در جلسات هفتگی که برگزار می‌شود، جزئیات کار گروه مشاورین اندیشه‌ورز مرتب بررسی می‌شود. 

حسینی ادامه داد: در قدم اول زمینه دوره‌های ضمن خدمت فراهم شده و یک میز پژوهشی در مرکز پژوهش‌های شورا راه اندازی می‌شود.

وی درخواست‌های خود را مطرح کرد و گفت: در حوزه برنامه و بودجه پیشنهادهای مشخص داریم و در حوزه گفتمان‌سازی سند سومین حرم مصوبه داشته باشیم و سازمان صدا و سیما به صورت ویژه پای کار بیاید، احساس می‌شود که در حوزه گفتمان‌سازی عقب هستیم و نتوانستیم این مطلب ترویج دهیم.

در پایان این نشست بنا شد نام‌گذاری روزی به اسم استان فارس در جلسه‌ای جداگانه مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط